טיפים לבחירת עורך דין מומחה לפשיטת רגל

פשיטת רגל היא הסדר חובות מקל ביחס להוצאה לפועל, אך יש בו חסרונות שמאד מומלץ להכיר ולדעת מראש את משמעותם. החיסרון העיקרי הוא שמדובר על הסדר חובות שהחברה המסחרית בכללותה רואה ביוצאים ממנו אנשים שלא ניתן לסמוך על דברתם. זאת, בשונה מחייבים שאיחרו בתשלומים ונאלצו להיות כפופים להוצאה לפועל לתקופה מוגבלת. לכן, לצד מלאכת הייצוג של החייב בהליך פשיטת רגל, לעורך דין תפקיד חשוב גם בשיקום שמו המסחרי. במקבץ הטיפים שלפניכם תוכלו ללמוד על הליך פשיטת רגל ועל בחירתו של עורך הדין המייצג.

טיפ מס' 1: בחרו בעורך דין שיש לו ידע בניהול דיונים עם כונסים רשמיים

כונס רשמי הוא עורך דין שאמון על פשיטת רגל ואשר החייב מוסר לו דין וחשבון, מהעברות כספים לקופת הכינוס ועד דיווח על נכסים בהם ניתן להשתמש לצרכי פירעון החובות. החשש של חייבים פושטי רגל הוא שהכונס הרשמי יגלה את הרכוש ויחלט אותו מבעלותם. על מנת להימנע מהצורך למסור רכוש לחילוט, עורך דין מומחה לפשיטת רגל צריך לסייע ללקוח שלו להגיע להסדר נושים באישור הכונס הרשמי לפיו לא מחזירים את כל החוב.

טיפ מס' 2: חשוב לבדוק האם לעורך דין ישנו רזומה של חילוץ מהיר ויעיל של לקוחות מפשיטת רגל

ההבדל בין ייצוג משפטי שבסופו רכושו של החייב חולט בהליך פשיטת רגל, לבין ייצוג בו הוא יצא עם כלאו כמעט כל רכושו ללא העברה לנושים הוא תהומי, ותלוי במידה רבה בכישרון הייצוג של עורך הדין. לכן, מאד חשוב לשוחח עם פושטי רגל לשעבר ולדלות המלצות על עו"ד פשיטת רגל שכדאי לפנות אליו לצורך ייצוג.

טיפ מס' 3: מומלץ לבחור עורך דין בעל ידע בשיפור תדמית

שיפור התדמית של החייב המסחרי קשה מאד, ויש אומרים שהוא קשה יותר מאשר להיות פושט רגל. זאת, משום שהתדמית השלילית מתחילה דווקא כשהחייב חוזר למעגל העבודה ונפרע מכל חובותיו. השיפור שלה יכול להיעשות על ידי עורך דין מומחה לפשיטת רגל, החל מתביעת גורמים מכפישים ועד לימוד סנגור על הלקוח שלו בקרב לקוחות פוטנציאליים חדשים.