יפוי כוח מתמשך – מהו ומדוע הוא נחוץ? מאמר מיוחד לכבוד משבר הקורונה

יפוי כוח מתמשך הוא אישור שלכם, כבעלי יזמות עסקית, לוותר על השליטה במפעל חייכם עבור אדם אחר שייקח החלטות במסגרתה. את דמותו של מיופה הכוח אתם קובעים. מומלץ לגשת עם המידע לנוטריון ולהכין כתב יפוי כוח מתמשך אשר במידה ולא תוכלו לנהל את העסק ניתן יהיה למסור אותו למיופה. ומה הקשר למשבר הקורונה? משבר זה דחק המון עצמאיים מעבודה, ובו חודדו המסרים שהביטוי "עצמאי" הוא רק על הנייר. עצמאי שאין לו לקוחות הוא מובטל בפועל וזה הכניס אלפי עצמאיים לחדלות פירעון. חלקם פשוט הרימו ידיים וגילו על עצמם שהם לא מעוניינים בקריירה בתחום העיסוק שלהם (מה שאפשר לגלות רק כאשר נמצאים במשבר כה קשה, שכמעט בלתי אפשרי להביא לו הכנסה נוספת). הדבר הביא אותם ל- 2 חלופות, או לסגור את העסק מרצון או למנות מיופה כוח מתמשך שימשיך את הניהול והבעלות על העסק.

יפוי כוח מתמשך בימינו ובעבר

בעבר, היה צורך במפגש עם נוטריון בארבע עיניים לשם חיבור מסמך יפוי כוח מתמשך. המפגש כלל את מסירת פרטיו של המיופה תוך רישום הפרטים שבעטיים העסק יועבר לבעלותו. כיום, בעת משבר הקורונה, משטר הסגר לא איפשר לעצמאיים חדלי פירעון שביקשו להעביר אותם למיופה הכוח (למשל לילדים שלהם או לאחים והאחיות) להיפגש עם נוטריון לשם השלמת המסמך, ובמשרדי הנוטריונים הצטבר מבול של הודעות מקוונות ומושמעות עם בקשות לעשות כן. לכן, הועלתה בקשה על ידי העצמאיים לנוטריונים ולמשרד המשפטים לאפשר לעשות יפוי כוח מתמשך בלי לפגוש בארבע עיניים את הנוטריון, למשל דרך ממשק Zoom באינטרנט, המצריך מיקרופון ומצלמת רשת בלבד.

עוד על משבר הקורונה – פינוי דייר ממושכר בעת צרה לישראל

בצל משבר הקורונה, דיירים שלא משלמים – ניתן לפנות מהמושכר שבבעלותכם, ונמצא כעת בחזקתם. בשונה מימים רגילים, בהם ניתן היה לפתוח להם תיק בהוצאה לפועל שהזמין את הכסף כאן ועכשיו באמצעות גבייה בכפייה מהשוכר, כעת לא ניתן לעשות זאת בשל מתכונת מצומצמת של מענה בלשכות ההוצל"פ, שלא כוללת שירות זה. על מנת לבצע פינוי מושכר מה שצריך לעשות הוא להפקיד את הבטחונות שסיפק השוכר, בין אם זה צ'ק שלו ובין אם זה צ'ק מערב.