ידיעון קצר על שיטות הרחקת יונים

קיימות מספר שיטות ליישן הרחקת יונים. להלן הדרכים ליישום הרחקתן של הציפורים הטורדניות אשר מרבות לקנן על מרפסות הבתים והבניינים השונים. קינון זה עלול להעביר מחלות וזיהומים ולכן חשוב להימנע ממנו ולא לאפשר אפילו ליונה הראשונה שבאה להישאר לאורך זמן. אמצעי הרחקת יונים שניתן להיעזר בהם עשויים להיות ויזואליים או אלקטרוניים, לבחירתכם ולשיקולכם.

דחלילי עורב להרחקת יונים

פסלים אומנותיים שנראים ממש כמו עורבים, בצבע שחור, עם תנוחת מקור כלפי מטה. ניתן לתלות את הפסלים הללו על הגזוזטרה באמצעות תפס שיוצר הפסלים הטמיע בטלפיים, או עם דבק חזק. הדחלילים הללו עשויים להרחיק את היונים אבל הדעות בעניין חלוקות. יש שמדווחים כי זה קורה ויש שלא. בכל מקרה, זה לא פתרון יקר והוא נגיש לכל מי שמעוניין לנסות.

דוקרנים לדרדור יציבות היונים

דוקרנים שניתן להניח על המרפסת. היונים נדקרות ברגליים, משתחררות ובורחות. על אף האכזריות שבשיטה הזו, היא לא תמיד מצליחה להניב לדייר הרחקת יונים. יש מקרים שכן, וזה עובד לצמיתות, וישנם מקרים בהם היונים מצליחות להגיע עם הראש בלבד למרפסת, כשהגוף תלוי בין שמים וארץ, ולהזיז את מטריצת הדוקרנים כדי לפלס מקום לדרוך. לכן, מומלץ לעבוד עם הדוקרנים כשהם מקובעים לחלוטין עם מסמרים, ברגים או דבק. מי שלא מעוניין לחורר את הגזוזטרה שלו מסתכן בכך שהיונים יצליחו להזיז לו את הדוקרנים ולנטרל אותם.

מכשיר אולטרסאוני להרחקת היונים

מכשיר שמשמיע צלילים המקבילים לצלילים גבוהים וצורמים בעוצמה גבוהה עבורנו כבני אדם. במכשיר זה, אנחנו בכלל לא נשמע כלום כי טווח העוצמה הוא אולטרסאוני ולא ניתן לשמיעת אוזן אנושית. אבל היונה תשמע את זה ובאופן מאד צורם, שיגרום להרחקתה מהמרפסת. זהו אחד מאמצעי הרחקת יונים שדווח כמוצלח בקרב רוב הלקוחות שניסו אותו.

פסי מתכת חשמליים שקופים להטמעה בגזוזטרה

היתרון – אלו פסים בצבע שקוף. החיסרון – נדרש שקע חשמל חיצוני, או חיבור לשקע קיים באמצעות חציבה בקיר בינו לבין אדן החלון. אמצעי זה נחשב חזק במיוחד כי הוא לוכד את היונים אבל בשונה מהדוקרנים גורם להן להרגשת חשמול לא נוחה. הן משתחררות מכך ובורחות עם חזרתן לתנוחת מעוף יציבה. משתמשים רבים של אמצעי הרחקת יונים זה דווחו כי הן לא חוזרות כששיטה זו מופעלת.