האם נכון לשלב טיפול פסיכולוגי עם זוגי יחד?

לא מעט אנשים חושבים כי טיפול פסיכולוגי וטיפול זוגי הם שני טיפולים שונים, אך זה לא נכון. פעמים רבות נכון לשלב את הטיפולים הללו יחד, כי לעיתים הבעיה הזוגית היא תוצאה של בעיה אשר המקור שלה הוא פסיכולוגי.

חשוב להבין כי זוגיות היא בניה של של חיים שהיו נפרדים, לחיים משותפים. לחיים המשותפים הללו כל אחד מבני הזוג מביא את הטראומות שלו או בעיות אחרות איתן היה עוד מהיותו ילד, ולעיתים רבות הבעיות הללו משפיעות על הזוגיות ועל היכולת של כל אחד לנהל את הזוגיות שלו בצורה תקינה.

לכן לעיתים רבות נכון לבצע שילוב של של טיפול פסיכולוגי יחד עם טיפול זוגי, והשילוב של שניהם יכול לעשות טוב לשני בני הזוג.

טראומות ילדות המפריעות לקשר הזוגי

פעמים רבות אנשים סוחבים איתם טראומות עוד מגיל הילדות, כאלו שהם לא יודעים בכלל כי הן קיימות או שהקיום שלהן לא מפריע כל כך לחיים שלהם עד שהם נכנסים לקשר זוגי. חרדת נטישה וחרדות דומות יכולות להפריע מאוד ליכולת לנהל מערכת יחסים זוגית בצורה נכונה ולכן חשוב מאוד להבין כי במקרים כאלו טיפול פסיכולוגי יכול לסייע מאוד ולהוות תוספת לטיפול הזוגי, ויחד מטפלים מקצועיים יוכלו להציל את הקשר הזוגי בצורה הטובה ביותר.

טיפול פרטני בשילוב עם טיפול זוגי

כאשר מבצעים טיפול פסיכולוגי יחד עם טיפול זוגי יש לחלק את הטיפולים לשניים:

  1. טיפול פרטני עבור כל אחד מבני הזוג
  2. טיפול זוגי עבור שני בני הזוג יחד

בצורה הזו כל אחד מבני הזוג יכול לפתור את הבעיות שלו עם עצמו קודם, ואז לפתור את הבעיות מול בן או בת הזוג. בנוסף, בטיפול הפרטני המטופל יכול להרגיש הרבה יותר חופשי והרבה יותר פתוח לומר דברים שלא יוכל לומר ליד בן או בת הזוג, והמטפל יוכל להעביר את המסרים באופן הרבה יותר חכם בזמן הטיפול הזוגי.