פירוק חברה מרצון או יפוי כוח מתמשך – הכירו את המסלולים ליציאה ממסלול של עצמאי

מנהלי חברות בע"מ אשר מבקשים לצאת ממסלול של בעלות וניהול יכולים לעשות זאת ב- 2 ערוצים משפטיים שונים: יפוי כוח מתמשך או פירוק חברה מרצון. בשונה מפירוק חברה שלא מרצון, בעקבות חובות, כאן מדובר על מצב בו בעל החברה מבקש לפרק אותה ללא קשר למצבה הכלכלי. הן פירוק חברה ורצון והן יפוי כוח מתמשך מלווים באמצעות עורך דין מומחה בדיני חברות.

יפוי כוח מתמשך

יפוי כוח מתמשך הוא מצב בו מבקש בעל החברה להעביר את השליטה בה לאדם אחר אם וכאשר הוא לא יהיה כשיר לקבל החלטות בה בעצמו. בהסכם יפוי כוח מתמשך קובע בעל השליטה בחברה מי ימשיך אותו בתפקיד כאשר הוא יגיע למצב של אי כשירות. ההסכם מנוסח סופית מול נוטריון ונחתם על ידי מייפה הכוח והמיופה לעתיד לבוא.

פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הנו הליך משפטי שמנהל בעל חברה אשר לא חייב לפרק אותה עקב חובות וקשיים בניהול. הפירוק מתבצע בעקבות רצונו החופשי של בעל החברה, כשהוא לא מעוניין אפילו למכור את החברה ולנסות להרוויח מהיציאה מעמדת שליטה בה. פירוק חברה מרצון למעשה גורע את שם החברה כולל את מספר ה- ח.פ שלה מהרשומות ברשם החברות שבמשרד המשפטים ומאיין את הצורך בתשלום אגרה שנתית עבור פועלה של החברה.

למי מתאים ליישם יפוי כוח מתמשך או פירוק חברה מרצון

יפוי כוח מתמשך מיועד למי שמעוניין שהחברה תמשיך להתקיים אך יודע שהשארתו בתפקיד מנהל ובעלים עלול לפגוע בה וביכולת לה לפרנס אותו. לכן, הוא מעביר את התפקיד לאדם אחר שהוא מיופה הכוח שלו. פירוק חברה מרצון מיועד עבור אדם שמבקש לבטל את פועלה של החברה כגוף כלכלי פעיל ולמעשה לסגור אותה תוך ביטול הרשומות שלה ברשם החברות. שני המסלולים מהווים כלים למי שמבקש לצאת מדרך של עצמאי בעל שליטה בחברה פעילה. הדבר עשוי לקרות, למשל, למשל עקב רצונו להפוך לשכיר באיזשהו תאגיד או ישות עסקית אחרת בה הוא מצא עבודה. במקרה כזה, חשוב לבדוק כיצד לסגור את התיק העצמאי ולצאת לדרך של שכיר עם מקור הכנסה יחיד.