דברים שחשוב לדעת על פינוי מושכר משוכר בעייתי

פינוי מושכר נדרש כאשר השוכרים אינם משלמים ובעלי הבית המשכירים את הדירה נותרים ללא הכספים ועם הרבה מאד חובות לא ממומשים. שכר דירה בישראל הוא שכר שמתחיל מ- 2,500 ₪, ובפריסה על פני כמה חודשים זהו סכום שהלנתו מצריכה טיפול משפטי. מה ניתן לעשות בשלבים הראשונים להלנת שכר הדירה? מהם הצעדים שניתן אולי לעשות לאחר מכן? למדו כיצד החוק פותר סוגיה זו.

הפקדת כספי הערבויות של השוכר ובאי כוחו

כספי ערבויות הם אותם כספים שבמידה ולא שולם שכר הדירה, מפקידים אותם. אם שכר הדירה נוסה להיות משולם אך הצ'ק חזר כי אין כסף בחשבון, כנראה שגם צ'ק הערבות לא יסייע בידכם לקבל את הכסף, אבל אם הצ'ק שייך לאדם עם חשבון אחר, למשל לאביו של השוכר, זהו הצעד הראשון שניתן יהיה לעשות כדי לקבל את הכספים באופן מידי. יש להודיע לשוכרים שזהו הצעד שעתיד להתבצע, ולבצע אותו.

פנייה להוצאה לפועל לפירעון מידי

ניתן לפנות להוצאה לפועל לפירעון מידי של הכסף שלא שולם. הפניה יכולה להיעשות על ידיכם ללא ליווי של השוכר שלא שילם, תוך מסירת פרטיו, שמו ותעודת הזהות שלו. בימי משבר הקורונה לשכות ההוצאה לפועל לא טיפלו בפניות מהסוג הזה בשל עבודה במתכונת מצומצמת, אך בימים אלה ערוכה הלשכה לנושא זה.

התייעצות עם עורך דין מומחה לנושאי נדל"ן

חשוב להיוועץ בעורך דין שמתמחה בנדל"ן ובפרט בנושאים העוסקים בשכר דירה. עורך דין זה מספק גם שירותים משפטיים עקיפים לנושא זה, כמו למשל הסדרת יפוי כוח מתמשך. בנושא הלנת שכר הדירה, הוא יבחן את הצעדים שניתן להשלים בשביל לממש פינוי מושכר באופן חוקי. חשוב להגיע אליו עם כל חומר הראיות על השוכר שלא שילם, מתי התחילה ההלנה, האם השוכר הביע אלימות או אלימות מילולית כשדיברתם איתו על האפשרות שיפונה, ועוד. עורך דין מומחה לנושאי נדל"ן ידאג להשלים עבורכם פינוי מושכר ללא קושי, בהתאם ללשון החוק. בעלי דירה רבים שניסו להתמודד עם השוכר לבדם נתקלו בחומות של ביורוקרטיה ולעתים גם בניצחון זמני לשוכר עקב טעויות וכשלים משפטיים שנעשו מצדם. אל תפלו בסטטיסטיקה כשאתם מבינים שאתם בבעיה תזרימית מהשוכר, עבדו ישירות מול עורך דיו מומחה.