כל מה שרציתם לדעת על התקנת חיפוי קיר זכוכית

חיפוי קיר זכוכית מעשיר את מראה החדר והופך את העיצוב שלו מסטנדרטי לצבעוני ומגוון. ניתן להזמין חיפוי קיר זכוכית ולבצע את עבודות ההדבקה בעצמכם. בפרק הראשון של מאמר זה נתרכז בבחירה עיצובית נכונה ובהמשך ניתן כמה טיפים מקצועיים להתקנת חיפוי זכוכית בדרך מיטבית.

בחירה נכונה של עיצוב חיפוי זכוכית

הבחירה מתבססת על מודל תלת שלבי. ראשית, יש לבחור את הדגם שלדעתכם ישתלב הכי טוב במרחב. יש לקחת בחשבון אלמנטים כמו עיצוב הגוונים בחדר, הצורות המרכזיות בחדר ועוד. באמצעות הדמיית מחשב של חנות חיפוי זכוכית, ניתן להגיע לדגם המתאים ביותר לחדר שלכם, במיוחד אם אתם נמצאים בו בעת הבחירה ומשווים. לאחר שבחרתם בדגם הנדרש, יש לעשות שינוי ברמת המבריקות ולאחר מכן, שינוי ברמת הבהירות והפרספקטיבה. השינוי ברמת המבריקות נועד לכך שאם יש לכם חדר חשוך שקשה להאיר, ייתכן ותבקשו שהחיפוי יהיה מבריק וייתן את התנופה הנדרשת. מנגד, אם החדר מואר ויש בו חלונות, ייתכן ותצטרכו חיפוי מט לאיזון. שינוי רמת הבהירות מכהה לבהיר ולהיפך נדרש כי כאשר החדר גדול יתאים חיפוי זכוכית בהיר וכאשר הוא קטן החיפוי הכהה יתאים יותר. לרוב, זה ילך גם עם גודל האובייקט בחיפוי רבגוני. גודל גדול של אובייקט מודפס יתאים לחדר גדול וקטן – לחדר קטן.

חיבור חיפוי הזכוכית לקיר

את חיבורו של חיפוי זכוכית לקיר יש לעשות עם דבק אריחים המיועד לחיבור זכוכית לקיר. יש לסמן באמצעות עפרון את קווי המסגרת של הקיר, ומומלץ להשתמש באחד האריחים כשבלונה למתיחת קווים אופקיים לאורך הקיר. את החיבור מבצעים באמצעות מריחת הדבק על החלק האחורי של כל אריח והצמדתו לקיר בהידוק.

העבודה הסתיימה, אך החיפוי נראה פאזל – מה עושים?

בין החריצים השונים של חיפוי קיר זכוכית יש לעבור עם דבק מסטיק אקרילי שקוף ולהשלים אותם. המטרה היא ליצור מראה שיהפוך את הקיר שלכם משתי וערב שחור (שהוא הצל של החריצים) ליחידה שלמה שמסוויית על ידי המסטיק האקרילי השקוף. הוא מגיע בשפופרת דקה המיועדת לחיבור לחריצים ולכן העבודה מאד קלה ליישום. מורחים פס דק ומרדדים קלות באמצעות נייר זכוכית או משטח עץ.