מהו יפוי כוח מתמשך? כיצד ניתן לפנות שוכר סורר מדירה בבעלות? מאמר משפטי חשוב

יפוי כוח מתמשך הוא כתב הסכמה משפטי של אדם מסוים להעביר בעלות על קבלת החלטות בענייניו לאדם אחר, במקרה שהוא יתערער. יפוי כוח מתמשך יכול להיות מוחלט או נקודתי. בייפוי מוחלט, האדם החותם מחליט מראש לקחת אחריות על גורלו ולהכיר בעובדה שייתכן כי באיזושהי תקופה בחייו הוא עשוי להתערער ולא להצליח לקחת את ההחלטות הנכונות בחייו ולכן הוא מעביר את הסמכות לקבלן לאדם אחר, מיופה הכוח. בייפוי נקודתי, הדבר נעשה רק על נושא נקודתי, לרוב העסק העצמאי של אותו אדם.

יפוי כוח מתמשך בעידן הקורונה – שירות נוטריוני משפטי מבוקש

בעידן הקורונה, כשעסקים רבים ספגו את הגזירות שהתהוו, ביקשו חלק מבעליהם לנסח יפוי כוח מתמשך ונתקלו בחומה ביורוקרטית. מסתבר כי בשביל להשלים יפוי כוח מתמשך לא מספיק לפנות טלפונית לנוטריון, אפילו לא לנוטריון שסיפק לכם שירותים אחרים בעבר. עליכם להיפגש איתו ועם המיופה פנים מול פנים ולחתום בנוכחותו. להזכירכם, בימי שיא הקורונה אסור היה להיפגש עם איש, גם לא עם המשפחה הקרובה, ולכן נשלחו פניות רבות למחוקקים על מנת לשנות את הנוהל המשפטי הזה. הפניות החמות ביותר התקבלו מצד אוכלוסייה מבוגרת שהייתה חשופה להידבקות וביקשה למנות מיופה, למשל בנים או נכדים, שייקחו אחריות על ענייניהּ ורכושהּ במקרה של התרגשות המחלה עליה.

החלטת האפוטרופוס הכללי בעניין יפוי כוח מתמשך

האפוטרופוס הכללי הוציא בתאריך 24.3.2020 הודעה, אשר בינתיים לא שונתה, לפיה אין קבלת קהל במשרדיו אבל ניתן להחתים טופס יפוי כוח מתמשך בלי להיפגש פיזית עם עורך הדין, ובלבד שנערכו שיחות וידאו עמו והחתימה של המייפה והמיופה שורבטה כשהוא צופה בהם חותמים באמצעות שיחת הווידאו. לפי שעה, ניתן לעשות כך יפוי כוח מתמשך גם כיום.

כדאי לדעת – פינוי מושכר

כשאתם מבקשים ליישם פינוי מושכר בבעלותכם, בימים כתיקונים הייתם מפקידים את הערבויות שהשוכר הסורר סיפק לכם, ובמקרים קיצוניים פונים להליך ביצוע שטר: פתיחת תיק בהוצאה לפועל לאותו שוכר על מנת לקבל מידית את הכסף מרשות אכיפה וגבייה זו. הליך זה אינו בר ביצוע נכון לימי הקורונה. הפקדת ערבויות מטעם השוכר אפשרית כבימים כתיקונם.