הכל על הגשת בקשה להחזר מס

בימים אלה, כשהמשק חוזר לאטו לפעילות עסקית, קימה מחדש אחרי ימים לא מעטים של השבתה ועבור חלקנו, של ניתוק צינור הפרנסה, ניכרת כמשימה לא קלה בכלל. למזלנו, רשויות המס מאפשרות לבתי עסק שהוכחו כמי שנפגעו מנהלי המשבר, לקבל זיכוי כספי על כך. איך מגישים בקשה להחזר מס? כאן תוכלו ללמוד כיצד עושים זאת בצורה הכי נכונה עבורכם ועבור בית העסק שלכם.

מומלץ לפנות ליועץ מס מומחה

כמובן שיישום הגשת בקשה להחזר מס היא זכותו הבסיסית של כל בעל עסק, מקטן ועד גדול, והוא יכול להיפגש עם פקיד השומה, ובלשכות מסוימות דרך השומר בכניסה בתכתובת מסמכים – ישירות. ברם, הפגישה הזו ברוב המקרים לא תהיה קלה בכלל. המסמכים המרובים שתידרשו להציג, ולעתים אפילו מכתבים מלקוחות שעבדתם איתם וניתקו או דיללו פעילות מכם, בהם מצוין כי צפוי דילול פעילות לטווח ארוך, הופכים את הדרך למענק לקשה במיוחד. יועץ מס יכול לסמלץ עבורכם כיצד הייתה נראית הפגישה שלכם עם פקיד השומה אם הייתם ניגשים אליו לבד, ובהתאם לכך, לדרוש מכם לאמציא את המסמכים הדרושים על מנת לבל מענק. יצוין כי הנהלים לא אחידים לכל בית עסק. רשויות המס בודקות מה היה המחזור השנתי שלכם, ומה היו תנאי ההתקשרות שלכם עם לקוחותיכם. פקיד השומה יודע בדיוק מה כל עסק צריך בשביל להשלים הגשת בקשה להחזר מס שגם תזכה אתכם בכספים הנדרשים.

יישום הבקשה דרך מחשבכם האישי

הדרך היחידה להימנע ממפגש גם עם יועץ מס היא לפנות לאתר רשות המיסים דרך מחשבכם האישי ולהגיש משם את הבקשה. במקרים בהם המסמכים הדרושים נסרקו ורשות המס שלחה לכם הודעה שהם התקבלו, רוב הסיכויים שהכסף יופיע בחשבון שלכם. במקרה ונתקלתם בהודעת חוסר התאמה להליך (למשל עקב מחזור נמוך מ- 2000 ₪ בחודש בעסק) אל תאמרו נואש. ניתן עדיין לקדם את קבלת המענק. פנו ליועץ מס אשר יאחד, דרך טופסי 106, את כל הפעילות הכלכלית שלכם, עבודות שכירות ועסקים, ויציג לרשויות המס מחזור המאפשר קבלת מענק.

התאזרו בסבלנות: אם אתם עצמאיים שנפגעו כלכלית, רוב הסיכויים שאתם עומדים בקריטריונים

קבלת המענק אפשרית, ככל הנראה, לכל בית עסק שנפגע בעקבות משבר הקורונה. בסופו של דבר, כל הדיון נסוב סביב הצגת מצב של מחזור כספי כלשהו והצגת הפגיעה בו בעקבות המשבר, בהתאם לתקופות הזמן המתאימות. ייתכן כי התוכנה באתר מס הכנסה תסרב לשלם לכם מענק מכי מיני סיבות, כמו זו שהוצגה בפרק הקודם. ייתכן כי יועץ המס לא ימצא מיד את הפתרון להסדיר לכם מענק. בסופו של דבר, כעצמאיים, אתם צפויים לקבל מענק בסבירות גבוהה מאד. נסו לפעול דרך אתר רשות המיסים, או צרו קשר עם יועץ מס שידאג להסדרת הגשת בקשה להחזר מס עבורכם, ופעלו בסבלנות ובנחישות עד להצלחה.