טיפים להתנהלות נכונה לקבלת החזר מס שבח

בשל הצורך לצמצם את מקלטי הפטור ממס שבח, קבעה הממשלה כבר ב- 2014 תקנות להקשחת קבלת הפטור, כולל במקרים בהם הדירה מועברת במתנה לאדם אחר. ההגנה מקבלת הפטור התבטאה בקיצוב תקופת המגורים של הדייר מקבל המתנה, שבמהלכו אסור לו למכור את הדירה. זאת, משום שאם הוא היה מוכר עם קבלת המתנה, הדבר היה נחשב כמו קנייה ומכירה בפרק זמן מהיר, מה שהיה מזכה אותו בפטור. באופן דומה נעשו מהלכים אחרים להקשחת קבלת הפטור. בשנים האחרונות, מוכרי דירות הרגישו היטב בנוכחותו של מס השבח. מה שמעטים יודעים הוא שבחלק לא קטן מהאכיפה שנעשתה על גביית המס, התוצאה הייתה גביית-יתר. הדבר נובע מכך שנמנעו פטורים חוקיים ממוכר מסוים, שחויב במס במקום להשכיל לממש אותם, או גרוע מכך: גבייה על פי נהלי מס לא עדכניים, כשבחדשים, למוכר מגיע פטור או פטור חלקי ממס השבח.

שילמתם מס שבח אחרי שמכרתם את הדירה? מומלץ שתפנו לשירות המתמחה בהחזרי מס שבח

חברת שירות זו מאוישת ביועצי מס מנוסים המתמחים במס שבח. הדינים לגבי פטורים וחיובי-מס שבח בישראל כל כך רבים שכל ניסיון לפתור זאת לבד מול פקיד השומה יצריך אתכם במאבקים ארוכים ובביורוקרטיה סבוכה. מומלץ להפקיד את שירות החזר מס שבח בידי חברת יועצי מס מנוסה אשר תנהל עבורכם את החזר המס ותדאג שכל שקל שלא הייתם אמורים לשלם יוחזר לחשבון הבנק שלכם ישירות ממשרד פקיד השומה לו שילמתם.

חשוב להציג את הנימוקים הרלוונטיים עבורכם לקבלת הפטור

אם רשויות המס יודעות שאתם מתנהלים עם תשלום מס השבח כבני זוג, באופן בו כל אחד משלם בנפרד את חלקו, ייתכן כי הן שלחו לכם חיוב יתר. עריכת חישובים בצורה מיטבית על הוצאות הנדל"ן שלכם, פחת נצבר והוצאות כלליות חשובה גם היא. האישורים על תשלום מס השבח כזוג ועל הוצאות הנדל"ן והפחת הנצבר של הדירה חשובים להצגה לקבלת הפטור.

לא דרשתי פטור ממס שבח במועד התשלום: האם זה אבוד?

על פי סעיף 160 לפקודת מס הכנסה ניתן לדרוש מכל לשכת מס הכנסה בארץ לה שולם המס – החזר מס ההחזר עד 6 שנים אחורה. הדבר כולל גם החזר מס שבח. קחו בחשבון כי קיים גם סעיף 147 המאפשר לפקיד שומה לפתוח שומות סגורות ולחייב אתכם במס שהשומה שלו נסגרה עד מועד זה.