כל מה שרציתם לדעת על פועלו של עורך דין מומחה לפשיטת רגל

עורך דין מומחה לפשיטת רגל מייצג לקוחות שנקלעו להסדר מול כונס רשמי ומנהל מיוחד. עוה"ד טוען לטובת מרשו בדיונים המשפטיים, ופועל לצמצום החובות שלו בהתאם לנסיבות המקרים. מדוע, כשאדם נכנס לפשיטת רגל, הוא חייב להיעזר בעורך דין כבר מהצעד הראשון? כיצד עורך הדין יכול לסייע לו להתגבר על המשוכות השונות בהליך ולקבל הפטר מלא מחובותיו?

נקלעתם לחובות בפשיטת רגל? חשוב מאד להיעזר בעורך דין כבר מהיום הראשון בהליך

פשיטת רגל נותנת לחייב תחושה של הקלה בהשוואה ללחץ ולדוחק בהם הוא היה שרוי כשהוא היה חייב בהוצאה לפועל קודם לכן. יש כונס רשמי, שאחראי על כל ההליך ולצידו עורך דין מנהל מיוחד, אשר יש להם סמכות לפסול חובות ולהקטין את מדרג התשלומים של החייב. אם כן, מהו הצורך בעורך דין? משום שהם לא פועלים בחלל ריק. במקביל לפעולות שהם עושים מול נושים, הם משתמשים בפינצטה כדי לחלט מקסימום רכוש מהחייב, להסדרת החובות. למעשה, הם עושים זאת לפני שהם פונים לנושים עצמם. הרכוש כולל דירה שניה, רכב, וממש כל פריט טובין שמשמש את החייב. הסתיר החייב פריט רכוש, לא הודיע עליו לכונס הרשמי ונתפס? זה עלול לעלות לו בהוצאה מפשיטת רגל והחזרה להוצאה לפועל. לכן, עורך דין צריך לייצג אותו בכל עת מול גורמי האכיפה בפשיטת הרגל ולהבטיח שהסדר החובות זורם בקצב הנכון ובכיוון הנכון לחייב.

פשיטת רגל – בימים שאחרי ההפטר

לא פחות מהחרדה והלחץ שמטילים הפקידים הממונים בהליך פשיטת הרגל עצמו על החייב, צפוי קושי תדמיתי אחרי ההפטר. אף גורם מסחרי או בנקאי לא ימהר לעבוד עם חייב לשעבר שנקלע לפשיטת רגל, וכאן זהו חלק מתפקידו של עו"ד פשיטת רגל. החייב נתקל בסירוב בטענה שהוא היה פושט רגל? עורך הדין יכול לבקש מאיש העסקים המסרב נימוקים לסירוב, ולהוכיח שאין הבדל בסיכון בין עבודה עם הלקוח שלו לעבודה עם גורם אחר. במקרים בהם פרטים בקהילה העסקית מרכלים ומפיצים מידע כוזב על החייב לשעבר, הוא יכול להגיש תביעות לניקוי שמו. לכן, לא פחות מהליך פשיטת רגל עצמו, עורך דיו מומחה לפשיטת רגל חשוב ללקוח גם בתקופה שאחרי ההפטר.