השקעות בנדל"ן בישראל – המומחים מסבירים

כשהמשקיעים הקיימים, שכבר היו מושקעים בנדל"ן בשנים קודמות, יוצאים טיפין טיפין מהשוק, ישנה הקפאת בניה במקומות רבים בארץ ושורר אי אמון מסוים בין התאחדות בוני הארץ (הקבלנים) לשר האוצר, דווקא עכשיו זה זמן טוב לגבש השקעות חדשות. ההחלטה לקדם ולתמרץ יזמים ומשקיעים בוא-תבוא, בסופו של דבר, משום שהם מהווים את אחד ממנועי הצמיחה החשובים במשק. הקיפאון בשוק הקניה יצר נהירה של צרכנים לכיוון השכירות, מה שמספק לה עליית ערך פוטנציאלית. מעוניינים לקרוא על זרזי עלייה נוספים שניתן לממש בשנה זו?

השכרה בקרבת מוסדות לימוד ופרקי תעסוקה – השקעה כדאית בנדל"ן

אלטרנטיבת השקעה נוספת בנדל"ן היא ליד מוסדות הלימוד. במוסדות מסוימים המעונות מוצבים במרחק מה ממקום הלימוד עצמו, ולכן רכישת דירה קרובה יותר למוסד עשויה למשוך אליה סטודנטים פוטנציאליים. גם בתחום התעסוקה יש הרבה מקום להשקעה בנדל"ן. אם באזור מסוים יש פארק תעסוקה עם חברות הייטק ומפעלים, רכישת דירה באזור מגורים סמוך יכולה להניב ביקושים רבים.

עצות 'אל תעשה' בתחום הנדל"ן העכשווי

  1. רכישת דירה באזור מועט בתשתיות דרכים – בעבר זה היה ההיילייט הגדול בהשקעות נדל"ן, אך כיום יש בזה משום הטעיה. קבוצות מחאות הדיור למיניהן בונות על כך שמשקיעים רבים מאזורי הביקוש ירכשו שם דירות, לא ימצאו שוכרים וייאלצו לעקור לשם עקב הפסדים. בכך, לא רק שההשקעה שלכם בסכנה, גם ערך הדירות באזורי המרכז והביקוש חוזר לשולחן המשא ומתן.
  2. רכישת דירה כשההחזר הוא יותר מ- 25% מהכנסות הלווה – טעות פטלית, ללא קשר למשטר הכלכלי השורר במדינה. חשוב לציין זאת דווקא עכשיו, כשהבנקים מנסים להגדיל את מאגר הלקוחות. בשל כך שההלוואה לרכישת דירה היא משכנתא על פי לוח שפיצר (לוח שכפונקציה של הזמן מרכיב הריבית גדל), העפלה על 25% מההכנסה החודשית עשויה להקשות את החזר החוב בייחוד בשנים מתקדמות שלו.

לסיכום, השקעות נדל"ן הן מורכבות ומחייבות ידע נכון. לכן אנו ממליצים לכם על קורס יזמות נדל"ן או קורס השקעות בנדלן אשר יאפשר לכם להבין טוב יותר את השוק ולבצע השקעות בצורה נכונה יותר.