החזרי מס לשכירים – למי מגיע?

על פי הנוסח החדש של פקודת מס ההכנסה, כאשר שכיר שילם מס במשך שנה שלמה, ובסיומה התברר כי היה עליו לשלם מס נמוך יותר, הוא יהיה זכאי לקבלת החזר מס על הסכום ששילם במשך השנה. ישנן סיבות רבות אשר בגינן יכולים להתקבל החזרי מס לשכירים כמו עמידת בתנאים מזכים שונים, ניקויים, הטבות שונות במס לאותו שכיר ועוד. לכן, כיום שכירים רבים פונים בסוף השנה לבחון את זכאותם לקבלת החזרי מס, ורבים מהם מגלים כי מגיעים להם סכומים לא קטנים בכלל בסוף השנה, סכומי כסף אשר יכולים לאפשר לבם לבצע רכישה שחלמו עליה במשך זמן רב, לצאת לחופשה משפחתית, לסגור הלוואה או חוב מסוים ועוד.

הסיבות העיקריות לקבלת החזרי מס לשכירים

ישנן כמה סיבות עיקריות לקבלת החזרי מס לשכירים, סיבות שכל אחד חייב לדעת אותן בכדי לדעת האם ייתכן ומגיעים לו החזרי המס הללו. הסיבות הללו הן:

  • קבלת נקודות זיכוי במס הכנסה – ישנם מקרים רבים בהם האדם זכאי לקבלת נקודות זיכוי במס הכנסה, אך בפועל הן לא חושבו בעת תשלום מס ההכנסה שלו במהלך השנה. למשל, אדם אשר מתגורר ביישובי ספר, חייל משוחרר, חד הוריים וכדומה – אלו אנשים אשר בפועל אמורים לשלם מס נמוך יותר מאחרים, ואם לא שילמו סכום נמוך יותר, הם יקבלו החזר תמורת זה בסוף השנה.
  • תקופות ללא הכנסה – סיבה נוספת לקבלת החזרי מס לשכירים הינה עבור תקופות בהן השכיר לא עבד. חשוב להבין כי מס ההכנסה מחושב על פי ממוצע שנתי ולכן במידה והאם לא עבד במהלך כמה חודשים בשנה הוא יוכל לקבל החזר יחסי על התקופה הזה.
  • מתן תרומות – תרומות מוכרות במס הכנסה ולכן הגשה של חשבוניות עבור תרומות שניתנו במהלך השנה יכולות לאפשר לו לקבל החזרי מס יחסיים בסוף השנה.

בכדי לקבל את החזר המס יש לגשת לפקיד מס ההכנסה ולמלא טפסים מתאימים ולהגיש הוכחות שונות כנדרש. אם אתם לא רוצים להתמודד עם הבירוקרטיה הזו כיום ישנם בעלי מקצוע רבים שישמחו לעשות זאת עבורכם.