יום עיון עבור חשב שכר – כך תבחרו אותו נכון

חשב שכר חייב לעבור בכל שנה 2 ימי עיון בהיקף של 7.5 שעות כל אחד, סה"כ 15 שעות לימוד שנתיות. איך מומלץ לבחור את ימי העיון? דעו כי לנוהל זה אין רק חשיבות חוקית על הנייר. זהו נוהל שבא לסייע לחשבי שכר להתמקצע, לחדד את מיומנותם המקצועית ולספק שירות יעיל מחד ומדויק מאידך למעסיקים. זו הסיבה שכאשר חשב שכר וותיק מועסק באיזושהי חברה, הסיכוי לריבים או אי הבנות עם המעסיק קטן, ולא רק בשל פיתוח יחסי אנוש יותר טובים אלא בשל עבודה יותר מדויקת. ככל שתלמדו בימי עיון יותר מעמיקים ושיותר יעשירו את הידע שלכם, כך גדל הסיכוי שתבצעו עבודה יותר טובה בשנים הבאות. כיצד, אם כן, מומלץ לבחור ימי עיון עבור חשבי שכר בכירים בארגונים וחברות?

בחרו ביום עיון שמתאים במדויק לסילבוס שלכם

כשבוחרים את יום העיון חשוב  לפתוח יומנים ולמצוא נקודת זמן בה תהיו 100% פנויים. יום העיון יוצא לדרכו במועדו ללא עיכובים, וגם אם תגיעו בזמן אבל תצטרכו להתחייב לאיזושהי פעילות אחרת או אפילו להילחץ בדרככם להגיע אליה, איכות הלימוד תרד והעניין יאבד. לכן, חשוב לבחור בתאריך שלא רק שאתם פנויים להגיע בו, אין לכם שום דבר שעשוי להתנגש עמו. זה יאפשר לכם ללומד לעומק ובניחותא את כל הנושאים שעליכם לרענן ביום העיון.

בחרו בשיטת הלימוד המועדפת עליכם בנושא חלוקת ההפסקות

ישנם ימי עיון עבור חשבי שכר בכירים בהם אין כמעט הפסקות והחומר מועבר בכמויות גדולות, תוך שחרור מוקדם מכל מערכת שעות לימוד. זאת, לעומת ימי עיון בהם כל חשב שכר מקבל הפסקות ארוכות אך פורס את יום הלימודים על פני הרבה שעות. בחרו באפשרות המועדפת עליכם ביותר.

בחרו ביום עיון שעולים בו נושאים תיאורטיים לצד עדכוני רישום שכר לשנים הבאות

הנהלים השונים בהם רושמים שכר בתלושי משכורת משתנים מעת לעת, וכאשר יש איזשהו שינוי, כמו למשל חובת עובדים לפתוח קרן פנסיה והשתלמות (כפי שלא מזמן יצאה חובה כזו גם לעצמאיים), אתם כחשבי שכר צריכים לדעת על כך, ולדעת כמה החוק מאפשר להפריש על מנת לעדכן כנדרש את המעסיק לגבי העובדים וגם על מנת שאם תתקבל בקשה כזו במעמד עדכון המשכורות בחברה בה אתם עובדים, אז שלא תהיו מופתעים. במילים אחרות, עליכם להכיר על בוריין את דרישות החוק בנוגע לניכויי שכר ורישום שכר באופן כללי לפני כל גורם אחר במקום בו אתם מועסקים.

המאמר נכתב בעזרתו של יניב גבריאל – המכללה למיסים ולחשבונאות.