ההשקעה בבחירת יום עיון עבור חשב שכר משתלמת – אל תקלו בה ראש

חשב שכר חייב ב- 2 ימי עיון שנתיים בני 7.5 שעות כל אחד, סך הכל 15 שעות לימוד. לצערי, אני שם לב שיש יותר ויותר חשבי שכר, לרבות חשבי שכר בכירים, שלא מבינים מדוע התקנה הזו נוצרה ואת המשמעות האמיתית שלה. מדובר במקצוע שדורש תרגול. המעסיק שלכם עשוי לדרוש מכם המון דרישות, סוגי דיווח שונים שלא בטוח שמותר לכם לעשות וכד' ובדיוק בשל כך שאנחנו חיים בעולם שזז מהר ולא תמיד חוקי, אתם צריכים להיות הנציגים של החוק מול דורשי העבודה המהירה. אתם צריכים להיות חדים כמוהם ולדעת אם הדרישה תקפה, להציע חלופות לאותם מעסיקים שכן מתיישבות לגלית וליישם אותן. במילים אחרות, אתם צריכים לבוא לעבודה מתורגלים ולא רק להזין בתוכנת המשכורות את תלושי השכר.

את יום העיון בוחרים ביסודיות ומבטיחים עבודה מדויקת וממוקדת מול המעסיקים שלכם

יום עיון עבור חשבי שכר בכירים כזוטרים אינו רק חובה חוקית. זו מסגרת לימוד שפשוט חובה לקבל כל שנה. רק שם יחודדו נהלי החשבוּת במלוא מובן המילה, ואתם תוכלו לצאת לדרך רעננים, חדים ובעלי ידע נגיש יותר מהימים שאחרי הלימודים הראשוניים ולפני אותם ימי עיון. מי שעובד בתור חשב שכר הוא הראשון לשוחח עם רואה החשבון כשהוא עושה ביקורת פיננסית שנתית. אל תשכחו את זה! בדיוק משום כך, חשוב לבחון כל דרישה ודרישה שהמעסיק מבקש מכם לדווח בתלושים ולתת לו את השירות הכי טוב והכי אחראי שאתם יכולים.

את הדברים הבאים מומלץ לכל חשב שכר לבדוק לפני שהוא נרשם ליום העיון

עליו לבדוק מה לומדים שם, איזה חומר לימודי בעיקר מיועד לריענון במסגרת לימוד זו, כמה שעות לומדים, האם מדובר במסגרת שמספקת את כל ה- 7.5 שעות שהיא צריכה? כך תבדקו גם במסגרת הלימוד השנייה שמשלימה לכם ל- 15 שעות לימוד שנתיות. כמובן שחשוב לבצע גם בדיקות לוגיסטיות שיסייעו לכם להחליט: תאריכי ושעות המפגש, אל מול בדיקה ביומן שאתם זמינים באותן נקודות זמן. כמובן שחשוב לבוא רעננים, אמביציוזיים ועם ראש פתוח להרחיב את אופקיכם בתור חשבי שכר בכירים וזוטרים.

הדברים הועלו על ידי עו"ד יניב גבריאל, יועץ מס ומומחה ימי עיון לחשבי שכר.