הגירה לקנדה – מסלול השגת דרכון מערבי נגיש: פרטים במאמר

במסגרת מסלול הגירה לקנדה יכול האזרח הישראלי למצוא את עצמו עם אזרחות קנדית מהר יותר ממה שהוא חושב. כיצד זה קורה? ובכן, קנדה, בניגוד ללא מעוט מדינות מערביות אחרות, לא מאזרחת על פי מוצא אתני (כמו בספרד ופורטוגל) או קרבה למעסיקים וקרובי משפחה (כמו בארה"ב). ההתאזרחות בקנדה פתוחה לכל אוכלוסיית העולם המחזיקה בהכשרות שהמשק הקנדי זקוק להן. ומהן אותן הכשרות? ובכן, מחלקת ההגירה הקנדית מפרסמת מידע עליהן מדי שנה. בגדול, ישנם מקצועות קבועים בתחום הסיעוד, הטיפול בקשישים, הביוטק וההייטק, אבל מקצועות חדשים עשויים להתווסף מדי שנה. אם אתם מחזיקים במקצוע נחשב, ייתכן ואתם מתאימים למסלול הגירה לקנדה. כיצד תדעו?

הכל מתחיל בהתייעצות עם עורך דין מומחה הגירה לקנדה

עורך דין זה יבחן את ההכשרות המקצועיות בהן אתם מחזיקים ויגבש את חוות דעתו על פי המידע המופיע באתר מחלקת ההגירה הקנדית. אם אתם מחזיקים בהכשרה מתאימה, במשרד עורכי הדין יבקשו מכם להגיע עם כל התעודות והמידע אודותיה. מידע זה יאוגד לבקשת ההתאזרחות שלכם ויישלח לאן שצריך. עורך דין הגירה לקנדה יעמוד עמכם בקשר במהלך הטיפול בבקשת הגירה לקנדה אשר פתחתכם ויעדכן אתכם בסטטוס שלה בכל עת עד להשגת אישור ההגירה המיוחל.

ככל שההכשרה שימושית יותר – הסיכויים להתקבל להגירה בקנדה הולכים ועולים

המשק הקנדי עובד בכזו פשטות: ככל שההכשרה שלכם יותר שימושית, ישנו סיכוי רב יותר שתתקבלו. נכון שהמילה "שימושית" היא מילה יחסית כי גם אם המקצוע שלכם מאד מסובך ומאד נחשב, לא בטוח שהמשק הקנדי יהיה זקוק לו באותה שנה. אבל מה שלא קורה בשנה הזו, יקרה לבטח בשנה הבאה, ולכן אם יש לכם ביד הכשרה בתחום המדע, הכלכלה, ההייטק, הסיעוד (אותו צריכים בקנדה דרך קבע) ועוד, אתם כנראה מתאימים למסלול הגירה לקנדה.

כדאי לדעת: הגירה לישראל למטרות לימודים

אם אתם יהודים ללא אזרחות ישראלית או ישראלים יורדים ללא אזרחות, ניתן להסדיר עבורכם מסלול הגירה לישראל על בסיס ויזת א/2. ויזה זו היא אשרת תלמיד המאפשרת לכם ללמוד בישראל, על בסיס הוכחת יכולת המימון שלכם בארץ והוכחת קבלה ללימודים במוסד אקדמאי בתוכה.