קורס משא ומתן – בואו ללמוד את אחת המיומנויות החשובות בניהול עסק

אחד הנושאים החשובים בתחום העצמאות העסקית הוא משא ומתן. כשעושים עסקים, ונפגשים עם ספקים, לקוחות ושותפים לדרך – לא כל פרט שתפגשו 'יזרום' עם כוונותיכם. סביר אף להניח שחלק מהפרטים יימצאו אתכם במצב של זהות אינטרסים בלבד, שלא לומר יריבות קשה. ועדיין, על מנת לתמרן ולשרוד בעבודה בעסק, לעתים יהיה צורך לעבוד עם אותם גורמים ולגייסם למען מטרותיכם. כאן אנחנו נלמד כיצד עושים זאת באמצעות כמה טיפים שכדאי לאמץ.

כשיש לכם ברירה – פנו לקולגות הקרובות לכם ביותר

מומלץ להתוות מראש רשימה של שותפים עסקיים אשר יוכלו, בבוא העת, לסייע לכם לתחזק את העסק שהקמתם. רשימה זו יכולה להיות מורכבת מעסקים מתחרים, ספקים ידועים בתחום בו אתם עובדים, לקוחות שבעבר התקשרתם מולם בחוזה עבודה נדיב ואתם יודעים שהם ביחסים טובים אתכם, וכד'. כשצריך לבצע פרויקט בעסק בו צריכים להשתתף גורמים חיצוניים, קודם כל פונים אליהם.

טיפ להתנהלות אין ברירה מול בית עסק, ספק או לקוח שאינם נמצאים ביחסים טובים עמכם

במסגרת קורס יזמות עסקית אתם תלמדו בדיוק כיצד לתמרן מול גורמים אלו ולגייס אותם לטובת העסק שלכם חרף היחסים הבינוניים ומטה השוררים ביניכם. על קצה המזלג, ניתן לקרוא כאן על מספר טכניקות ליצירת אמון מול גורמים אלה:

ריכוך התנגדות – בטכניקה זו מעמידים פנים תמימים, ומתקשרים לגורם ממנו אתם צריכים לקבל עזרה. התוצאה תהיה כעס על עניין עסקי שהיה ביניכם בעבר. גם אם אתם יודעים מה אותו עניין, אל תיכנסו לוויכוח. תנו לגורם להביע את שעל לבו והגיבו לאחר שיסיים את דברו. חשוב לבחור בגורם שאתם יודעים שאתם יכולים לסלוח לו ולהשתמש בשירותיו מאוחר יותר, ולא בגורם עסקי אשר הניציות ביניכם גדולה ומורגשת במלוא העוצמה.

הצעת משהו בעל ערך בתמורה – כאן השיחה הנדרשת היא בדיוק הפוכה. אתם מתקשרים במטרה לנהל שיחה חצופה, כמו כלום לא קרה בינכם לבין אותו גורם. במקום לתת לאחרון להביע עליכם כעס, תציעו לו מיד משהו אטרקטיבי מאד בתמורה. כך, אותו גורם עשוי יהיה לפרש שיש זהות אינטרסים ביניכם ולהירתם לעזרתכם. עשו זאת רק אם התמורה המשוערת שתיתנו לאותו גורם לא תפגע בתפוקות ובתשומות של ענייני העסק שלכם, ובפרט העניין לשמו יצרתם קשר עם הגורם.

עוד על משא ומתן מורכבים

בעולם העסקי פעמים רבות גם בין חברים ושותפים מתגלעים ויכוחים, ואלו עשויים להיות מרים יותר מוויכוחים עם אנשים יריבים: אי השתלמות כלכלית משותפת לצדדים, עיתוי לא טוב, ועוד. במסגרת קורס משא ומתן תלמדו כיצד לטפל בהתנגדויות הללו. פתיחת עסק מומלצת לעשייה לאחר שלמדתם ניהול משא ומתן עסקי מכל סוג.