שמירה על זכויות יוצרים באינטרנט דרך עורך דין ייעודי – חיונית לכל בעל עסק

זכויות יוצרים באינטרנט מהוות נושא חשוב במיוחד כאשר מנהלים עסק ומפרסמים פרסומים ברשת. כל אחד חשוף להעתקות, גניבות ופלגיאט הרבה יותר מאשר בעולם האמיתי. למעשה, כמות החשיפה באינטרנט הופכת אותו לעולם האמיתי הרשמי החדש, רק עם דינים משפטיים שונים משלו, ולכן מאד חשוב לעבוד עם עורך דין מומחה זכויות יוצרים באינטרנט כאשר נפגעתם ברשת. עליו לדעת איך מסירים תוכן מגוגל, למי לפנות בפייסבוק כאשר הופרו זכויות היוצרים, וכד'.

מענה ראשוני כאשר גיליתם שהופרו זכויות היוצרים שלכם

יש לפנות למשרד עורכי דין זכויות יוצרים באינטרנט אשר יצייד אתכם במספרי הטלפון הרלוונטיים בגוגל אדסנס, בפייסבוק והיכן שנדרש. לידיעה, חברות אלו מחזיקות משרדים בישראל ולא מפקחות עליה יותר דרך ערים בחו"ל. בעבר, אירלנד שימשה כסניף פייסבוק המפקח על ישראל והמזרח התיכון. כיום, כאשר ישנם משרדים בישראל ההתנהלות הרבה יותר קלה ופשוטה אך דורשת התערבות של עורך דין מקצועי המכיר את הפרטים הקטנים, יודע לאן להפנות אתכם ויכול לפנות לאותם גורמים בעצמו באמצעות חוות דעת משפטית שמדובר בהעתקה ויש להסיר את אותו תוכן פוגעני.

פנייה לגוגל ולפייסבוק – יעילה יותר מאשר איתור המעתיק

גונב זכויות היוצרים אינו תמיד אישיות מוכרת. נכון שבעולם האמיתי מי שגונב – יודעים מי הוא ואז צריך להתחיל לנקוט מולו דיני ראיות – בידי מי היצירה הייתה קודם. באינטרנט זה לא עובד ככה. המעתיק הוא בדרך כלל בוט או אווטר (דמות שנראית אמיתית אבל לא באמת קיימת אשר מאחוריה יושב אדם אמיתי שמכיר אתכם) ולכן הניסיון לאתר מי עומד מאחוריו מעלה חרס בידינו פעמים רבות. לכן, הרבה יותר קל לטפל בזה ברמת החברה, לשלוח לגוגל ולפייסבוק את הקישורים הפוגעניים והן ידעו מה לעשות עם זה, כיצד להסיר זאת ואיך לחשוף את הפרופיל שעומד מאחורי התרמית, כמובן במסגרת תקנות הגנת הפרטיות שנקבעו בישראל ובמערב.

נקיטת צעדים לאחר הסרת התוכן

לאחר שהתוכן המועתק הוסר, מפר זכויות היוצרים כנראה לא יבוא על סיפוקו. הוא יבין שהוא גלוי עכשיו ויתחיל מלחמה על היצירה שגנב, או בדומה למה שקורה בעולם האמיתי (יטען שזה שלו ולא שלכם) או באמצעות הודאה. הוא לא יטען שזה שלו אבל יתחיל ללעוג לאותה יצירה ולהוציא דיבתכם רעה. לכן, חשוב שבמשרד עורכי דין זכויות יוצרים באינטרנט בו תבחרו ישב גם עורך דין נזיקין המתמחה בדיני ראיות ולשון הרע כדי לתת מענה לכשלים אלה.