דיו למדפסת ממוחזר? תואם? או מקורי?

לאחר שרכשנו את המדפסת שמתאימה לנו, לאחר התייעצות עם איש מכירות מנוסה, הבנו מהן הדרישות שלנו? הצרכים שלנו מהמדפסת? הגענו לנקודה באיזה דיו למדפסת כדאי להשתמש? מקורי תואם או ממוחזר? במאמר זה נבחן את סוגי דיו למדפסת הקיימים ומהם האפשרויות לחסוך?

סוגי דיו למדפסת

  • דיו מקורי – ראש דיו או מחסנית דיו שיוצר על ידי היצרן של המדפסת.
  • דיו תואם – ראש דיו או מחסנית דיו דומה לראש דיו המקורי אך יוצר על ידי יצרנים שונים
  • דיו ממוחזר – ראש דיו מקורי אשר עבר תהליך מילוי מחדש של דיו, כמו כן נוקה ונבדק.
  • דיו חליפי –ראש דיו מקורי שמוחזר או שהוא ראש דיו תואם שיוצר על ידי יצרנים שונים כמו: סין.

במה כדאי להשתמש?

לאחר שהבנו את כל סוגי אפשרויות ראשי הדיו למדפסת הקיימים ואפשרויות מחזור, מילוי, חליפי המסקנה היא שראש דיו למדפסת מקורי הינו האיכותי ביותר, אמין ביותר, יצרן המדפסת אשר ייצר אותו, ייתן עליו אחריות וכמובן על המדפסת. אמנם ראש דיו זה יהיה היקר ביותר, אך האמין ביותר עם אפס תקלות. דיו תואם יהיה זול יותר אך לא מקורי ולא תהיה אחריות לגביו וגם לא לגביי המדפסת מאחר והשתמשו בדיו שונה מהמקור. דיו ממוחזר יהיה זול ובעת המילוי נקבל אף כמות גדולה יותר מראש דיו סטנדרטי.

חשוב מאוד לבחון עד כמה יהיה השימוש במדפסת. אם מדובר בכמות הדפסות קטנה והחלפת ראש דיו אינה תכופה, כדאי להשתמש בראש דיו מקורי. במידה ומדובר בכמות הדפסות גדולה מאוד , בדקו את סוג המדפסת, וכן את סוג הדיו למדפסת. השוו מחירים, התייעצו, בדקו כמויות דיו במיכלים, מהי תפוקת הדפים מכל מיכל דיו. אפשר בהחלט להשתמש באפשרות דיו תואם למדפסת, רק לאחר שהבנתם את המשמעויות שהאיכות בהדפסה לא תהיה כמו בשימוש בראש דיו מקורי. בעת רכישת דיו תואם לא תקבלו אחריות. בדקו אם ניתנת אפשרות החלפה או החזרה? בדקו שהוא אכן מתאים לסוג דגם המדפסת שברשותכם. לסיכום דיו תואם תהיה אפשרות מוזלת בהרבה וגם הכי קרוב בתכונותיו לראש דיו מקורי.