טיפים מקצועיים עבור הסדרת מיגון מעליות לבניין

מהו מיגון מעליות ומדוע הוא הכרחי עבור כל מי שמפעיל בבניין שבחזקתו מעלית? בין אם מדובר במעלית של בניין מגורים ובין אם היא משמשת במתחם משרדים, מעליות בימינו חשופות מאד לפגעים. המעליות שלנו מארחות שליחים של חברות השליחויות הגדולות יותר מאי פעם, ועם תנופת הבנייה המתהווה כמעט בכל הארץ צפויים גם לא מעט מובילי עגלות וציוד בנייה, שלא לומר פריטים כבדים כמו דירה שלמה על תכולתה או הורדה והעלאה של לבנים וחומרי בנייה כבדים למיניהם. השגרה הזו עשויה לפגום במעלית הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים. כיצד ניתן להגן על המעלית? לשם כך נחוץ לכם מיגון מעליות ייעודי.

עיצוב המיגון – כך תעשו את זה נכון

מיגון מעליות עשוי להתהוות על בסיס עץ או על בסיס בד. חליפה למעלית מעץ – משמעותה עיטוף מלא של קירות המעלית בעץ, למעט לוח הכפתורים שיוצנע מאחורי מחיצות המיגון באמצעות חור עבה שיגלף במיוחד בשבילכם. ניתן להשאיר את הכפתורים במגרעת העץ כמו שהם או לעטוף אותם בניילון-הגנה עבה. אפשרות אחרת היא להחליט שרוכשים מיגון מעליות מבד. מיגון זה מגיע עם ניילון הכפתורים מובנה. היתרון שלו הוא שהיות ולא מדובר על עץ, הוא יכול להיות ממש צמוד לקירות של המעלית ללא מגרעת ועדיין לאפשר לכם ללחוץ על הכפתורים שיקבלו הגנה של ניילון ייעודי. מה היתרון בכך? הקצאת מינימום של מקום במעלית לטובת המיגון והנאה מתשתית עיצובית משודרגת שלא הייתה לכם בקרון הפנימי קודם לכן. את העיצוב חשוב לבסס על הדמיית מחשב בה יוצגו לכם הצבעים והטקסטורות השונות של שכבות מיגון המעליות.

בחירת חומרי הייצור מבד ומעץ

חומרי הייצור עבור חליפה למעלית מעץ או מבד חייבים לעמוד בתקנים מערביים מחמירים, להוכיח שרידות במבחני ריסוק ייעודיים ולהישאר עמידים גם כאשר כלי גדול, רב-משקל ואפילו חד – פגע בהם. מדובר על בדים עבים וקשיחים שנותנים הרגשה של קיר או על פלטות עץ מובחרות שפותחו בנגריות מובילות במיוחד עבור מיגוני מעליות.

ניסוי כלים לאחר ההתקנה – חובה

על מנת לאשר את דגם המיגון – חשוב לבקש מנציג ההתקנה שייקח אתכם כיזמי הבניין לנסיעת מבחן כדי לוודא שאתם שולטים בתפעול הקרון גם כשהוא עטוף מבפנים בהגנה, ושלאורחים השונים שיפקדו את הבניין יהיה קל להשתמש במעלית ממש כבימי העבר כשהיא לא הייתה מוגנת.