מה זה שרת VPS ולמי זה מתאים?

כשמדברים על אתרי אינטרנט, אוטומטית מדברים גם על השרתים שבהם אותם אתרים מאוחסנים. וכשנושא השיח הוא שרתי אינטרנט, מישהו חייב לדבר גם על שרתי VPS אל מול שרתים פיזיים. שרת VPS גם נקרא שרת וירטואלי, או שרת בענן. והנה כמה דגשים לגביו שאולי לא ידעתם.

מעוניינים להקים אתר אינטרנט? לאחר מכן, מעוניינים גם לשווק ולקדם אותו? אם כך, אתם צריכים להכיר את מושג היסוד הנקרא "שרת אינטרנטי. שרתי אינטרנט מאפשרים לאחסן בהם את האתר שלכם, בין אם הוא אתר קטן או אתר ענק. וככל שהאתר יהיה גדול יותר, כך תצטרכו שרת מהיר ויציב שיכול להתמודד עם העומס באתר שלכם. אם כך, במה תבחרו כאשר תרצו לאחסן אתר אינטרנט? בשרת פיזי? אולי בשרת VPS? מה היתרונות בזה ומה בזה?

שרתי VPS וההשפעות מסביב על אתר האינטרנט


ישנם כל כך הרבה אתרי אינטרנט שמוקמים בכל יום, עד שהגורם היחידי שמסוגל לעקוב אחרי כל אלו הוא האלגוריתם. באינטרנט ישנם אלגוריתמים שונים אשר זוחלים בכל רחבי הרשת ואוספים מידע. בין היתר, הם מודדים למשל את מהירות האתר שלכם.

לאחר שהאלגוריתמים האלו אוספים מידע על אתרי האינטרנט, הם מדרגים אותם במנועי החיפוש על פי מדד של איכות. אתרי אינטרנט מהירים למשל, זוכים ל"נקודות" קידום אצל גוגל. ואם אתם מדברים על שרתים וירטואליים, אתם מדברים על שרתים מהירים יותר ויציבים יותר.

האם הדיל של חברת האחסון תואם את מטרות האתר?

הנושא של אחסון אתר אינטרנט הוא לא מורכב מאוד. בסופו של דבר, אתם צריכים לבחור בחברת אחסון אתרים אשר מספקת לכם חבילות אחסון רלוונטיות אליכם. למשל, אם יש לכם דף נחיתה בלבד, אתם לא באמת תצטרכו חבילת אחסון מאוד מהירה וגדולה מחברת האחסון שלכם. סביר להניח שתוכלו להסתפק בחבילת אחסון מינימלית לחלוטין.

בשורה התחתונה, שרת VPS יתאימו עבור מי שמעוניין לנהל את אתר האינטרנט שלו דרך הענן. בפועל, זה אומר שהאתר שלכם יכול להיות מאוחסן גם מעבר לים ובחרות אחסון אתרים בחו"ל. אם תרצו, תוכלו לבחור גם בחברות אחסון ישראליות שמספקות תמיכה בעברית.

בחירה בין שרת VPS לשרת פיזי

לבסוף, חשוב לזכור כי שרתי VPS בעצם מאפשרים לנו להנות מאחסון טוב יותר של אתר האינטרנט. האתר לרוב יהיה מהיר יותר מאשר אתר שמאוחסן בשרת פיזי. זהו לא כלל אצבע, מאחר שישנם גם שרתים פיזיים שמספקים מהירות ויציבות מספקות.

רגע לפני שאתם בוחרים בחברת האחסון שלכם, תבדקו עד כמה החבילות רלוונטיות לאתר האינטרנט שלכם. בעוד שבחלק מהמקרים שרת VPS הוא מה שיתאים לכם, במקרים אחרים שרת פיזי יהיה מספיק טוב עבור מטרותיכם. אם אתם עובדים עם ממשקים רבים ומורכבים, יהיה כדאי לשקול לחיוב אחסון בשרת VPS.