עלות בנייה קלה: כל מה שצריך להכיר

על מנת לספק לכם מידע על בנייה קלה עלות, חומרי בינוי וכד' אתם צריכים, בראש ובראשונה, להבים מהי בנייה קלה ולמה היא משמשת. בנייה קלה היא פרויקט בנייה שבמקום להשתמש בבטון, משתמשים בחומרים ידידותיים לסביבה כמו עץ או פאנלים מבודדים מסוגים אחרים. הבנייה אינה מצריכה חפירה של יסודות וגם לא ברזול של האריחים, בשונה מהבטון. בחלק הפנימי של קירות הבנייה הקלה נהוג ליצוק גבס המאפשר קידוח והטמעה של ארונות ומדפים כמו בקיר בטון רגיל.

במה תלויה עלות הבנייה הקלה?

העלות תלויה בראש ובראשונה במטראז', כלומר בהיקף הקירות שצריכים להיבנות. בניית בית שלם מאפס מחומרי בנייה קלה נחשבת יקרה יחסית בתחום זה אך זולה באופן משמעותי מבניית אותו בית מבטון. הרחבת מרפסת באמצעות חומרי בנייה קלה נחשבת לפרויקט מעט יותר מוזל, משום שמדובר על בית קיים שיש להוסיף לו את החדר הנוסף, ולא בבניית מ'קום משכן חדש מאפס. הסדרת מבנה יביל נחשבת להליך הזול ביותר בבנייה הקלה והיא מאפשרת לדייר לסגור במבנה משלו שניתן לנהוג בו לחניוני שהייה ברחבי הארץ. ישנה חשיבות גם לאיכות החומרים. בעוד עץ נחשב לחומר הבנייה הקלה מהיקירים ביותר, תחליפי עץ וחומרים מלאכותיים שנוצרו באמצעות שבבים נחשבים ליקרים פחות. שימוש במתכות מקובל אף הוא בבנייה קלה כבסיס בינוי אותו מעבים בעץ מבחוץ ובגבס מבפנים כדי לא לחשוף את הדיירים להולכה חשמלית פסיבית.

כיצד ניתן להתחקות אחר פרויקטים קיימים של בנייה קלה?

באתר העוסק בתחום כמו בנייה קלה תמונות מצויות בכל העמודים. ניתן להתבונן גם בבתים, גם במבנים יבילים וגם במרפסות ובגגות שנסגרו על ידי קבלני בנייה קלה. האתר מאפשר לכם להתחקות אחר פרויקטי הבנייה הקלה שעשויים להיות רלוונטיים עבורכם ולסגור אותם מול החברה.

מהי אוכלוסיית היעד של בנייה קלה?

יזמים שזקוקים להרחבת החדר או לבניית בית חדש שהבינו את הפוטנציאל של עלות בנייה קלה, כלומר עלות נמוכה ביחס לבניית בטון, דיירים שמעוניינים לוותר על שכירות או משכנתא ולהתנהל במבנה יביל, וכמובן דיירי בתי קבע שזקוקים לפתרון סגירת מרפסת או גג באיכות וללא הוצאות מרובות בצדו.