היכן מומלץ להשקיע בשירות השכרת כספת בבנק או בחברה פרטית?

השכרת כספת היא שירות שמאד חשוב לדעת כיצד לבחור אותו. ניתן לומר כי שירות זה הוא מהחשובים שיהיו לכם אם ברשותכם רכוש יקר ערך שזקוק להגנה של כספת. אז לאן כדאי ללכת? האם בתחום כמו השכרת כספת בנק פועלים יתאים לכם, בשל השירות הזול והנוח מבחינה כספית, או שמא תהיה זו חברה פרטית בתעריף גבוה יותר אך באיכות? התשובות לפניכם.

חדר כספות בבנק הפועלים – יתרונות וחסרונות

היתרון המרכזי של חדר כספות בבנק הוא שאתם לא שמים את הכספת בבית אלא פונים לשירות חיצוני שיסייע לכם לאבטח את רכושכם. זו ללא ספק פנייה מצילת חיים שחוסכת מכם להתמודד עם שוד מזוין ב- דל"ת אמותיכם. בנוסף, הכספת נפתחת באמצעות 2 מפתחות: שלכם ושל פקיד הבנק, מה שמגדיל את רמת האבטחה שלה. אבל החסרונות, לצערנו, קיימים אף קיימים: ראשית כל, האדם שאמון על אחזקת המפתח השני הוא פקיד בנק. זה לא איש אבטחה, ובמקרה אמת של שוד מזוין לא רק שאתם חשופים, אם השודד מבצע את זממו וגונב לכם, אין לכם מה לעשות פרט להגשת תביעה נגד הבנק. בבנק אין ביטוח, ובחוזה כתוב שהכספת היא שכירות ולא משהו שחלה עליו חובת הגנה חוקית. בנוסף, גם בשגרה תנאי הנגישות לכספת לא קלים: רק בשעות הפתיחה, ואתם מוגבלים ל- 20 ביקורים בשנה.

חדר כספות בחברה פרטית – יתרונות וחסרונות

זהו שירות שהוא 100% פרטי, בשונה מהבנק שהוא מוסד מסדיר ועל כן יש לו נגיעה ציבורית קלה. לכן, נדמה כי המחירים בסקאלה יקרה בשל חשיפתכם לשירות פרטי, אבל ברוב החברות הפרטיות יש הצדקה מלאה לתעריף הגבוה: אף אחד לא מנסה להתעשר על חשבונו של המנוי. מדוע? ראשית כל, בשביל להעמיד חדר כספות פרטי שבאמת יגן מפריצות, ולא רק ימנה פקידים עם מפתחות כמו בבנק, יש צורך לבנות אותו מחומרי בנייה משוריינים שיובאו מחו"ל. שנית, יש להעסיק חברת אבטחה מקצועית עם שומרים וקציני ביטחון. שלישית, יש לדאוג לביטוח רכושכם (ביטוח, לא אבטחה) במידה ויישדד. כל אלו הופכים מתחם כספות פרטי להרבה יותר יקר אבל גם להרבה יותר מוצלח הלכה למעשה. כשאתם משלמים תעריף כפול מתעריפו של הבנק, אתם מקבלים שומר/קצין שמחזיק במפתח המשנה, ולא פקיד שאינו מתאים להתמודדות עם תרחישי אבטחה. אתם מקבלים פוליסת ביטוח של חברה כמו Lloyds באלפי דולרים, וטרם ציינו את השירותים בחיוב הנוסף שניתן לצרוך כמו מצלמות אבטחה בתאים וליווי חמוש מהאוטו לכספת ובחזרה.