מידע חשוב על הרחקת יונים

יש אנשים שקוראים ליונים עכברים מעופפים, ולא בכדי: יונים הן ציפורים מלוכלכות שנושאות מחלות ועלולות לגרום נזק משמעותי לבית או לעסק שלכם.

אם אתם מתמודדים עם בעיית יונים, חשוב שתדעו כיצד להתמודד עם הבעיה בצורה הטובה ביותר. קראו את המאמר הבא ותמצאו מידע חשוב שיעזור לכם בכך מאוד.

מה הבעיות שיוצרות יונים?

יונים מביאות איתן כמה בעיות חמורות מאוד:

  • צואת יונים – אם יש לכם יונים בסביבה, עליכם לפעול במהירות. יונים עלולות לגרום נזק יקר לרכוש תוך תקופה קצרה. צואת יונים נושאת מחלות, כולל היסטופלסמוזיס, קריפטוקוקוזיס ופסיטאקוסיס. מחלות אלו יכולות להיות מסוכנות או מסכנות חיים לאנשים מסוימים, כמו חולי אסטמה או בעלי מערכת חיסון מוחלשת.
  • זיהום מזון – באזורים כפריים או חקלאיים, יונים עלולות לזהם מזון המיועד לבעלי חיים ולמאכל אדם.
  • סכנת החלקה ונפילה – צואת יונים היא חלקה מאוד, מה שעלול להפוך שבילים, מרפסות, מרפסות ואזורים אחרים למסוכנים לתנועה רגלית ולגרום לסכנת החלקה של ממש.
  • נזקי קורוזיה למבנים – צואת יונים היא חומצית מאוד ועלולה לגרום נזק למבנים, ציפוי, צמחייה וגינון.
  • מרזבים וניקוז חסומים – הימצאות קיני יונים במרזבים או בצנרת עלולה לגרום להווצרות של שלוליות מים, הצפה ונזקים אחרים.
  • סכנת שריפה – כאשר יונים בונות קנים שחוסמים ארובות או צינורות, זה יכול להוביל להצטברות משמעותית של גזים רעילים ולסיכון מוגבר לשריפה.

יונים מתרבות במהירות ולכן אם יש לכם בעיית יונים בסביבת המגורים שלכם, חשוב לפעול במהירות וכך למנוע את כל הנזקים הללו.

אז איך מרחיקים את היונים בצורה יעילה?

יש היום מגוון רחב של שיטות להרחקת יונים כמו רשת יונים, סלילי תיל, חוטי נירוסטה ודוקרנים, אמצעי הרתעה אלקטרוניים המשמיעים קולות של ציפורי טרף,  מכשירים מחזירי אור ועוד. בנוסף, שיטה חדשנית שאין עדיין הרבה מדבירים שיודעים ומורשים לבצע היא ירי ביונים. עושים שימוש ברובה אויר על מנת להרתיע את היונים ולגרום להן להבין כי יש סכנה במקום כך שהן יתרחקו ממנו ולא יחזרו.