טיפים חשובים שיעזרו לכם לטפל במצבר הרכב שלכם

אפילו המצברים הטובים ביותר לרכב נוטים להראות ירידה בפונקציונליות עם חלוף הזמן. אבל אם תהיו זהירים מספיק ותבצעו כמה פעולות תחזוקה חשובות, אתם עשויים להצליח להאריך את חיי המצבר, לאפשר לעצמכם נסיעה נוחה יותר ברכב ולחסוך מעצמכם הוצאות על הזמנת מצבר עד הבית חדש בתדירות גבוהה מידי.

אז מה תוכלו לעשות ומה יסייע לכם לתחזק את המצבר של הרכב שלכם בצורה טובה יותר? קראו את המאמר הבא ותמצאו כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם.

  1. הקפידו על נסיעות קבועות – מצבר הוא למעשה כלי אשר מאחסן מטען חשמלי הנובע מתגובה בין כימיקלים הנמצאים בו. כימיקלים אלו מגיבים רק כאשר המכונית בתנועה. לכן, כדי לשמור על רמת הטעינה במצבר, הקפידו על הנעה של הרכב באופן קבוע. אם אתם עומדים לא לעשות בו שימוש לטווח ארוך, כמו למשל לפני נסיעה ממושכת לחו"ל, בקשו ממישהו שאתם סומכים עליו שיסע בו לפחות פעם בשבוע כדי לשמור על המצבר.
  2. בדקו את תקינות המנוע – יעילות ויציבות המנועים קשורים בקשר ישיר לחיי המצבר. לכן, כדי להאריך את חיי המצבר הקפידו לבדוק את תקינות המנוע באופן קבוע.
  3. בדיקת קצב טעינה – בדקו את קצב הטעינה של המצבר בתחנת שירות באופן קבוע. זכרו כי גם טעינת יתר וגם טעינה נמוכה מפחיתה את חיי המצבר ומפרה את האחריות שלה.
  4. מנעו פריקה עצמית – נסו לא להשאיר את הרכיבים החשמליים ברכב דולקים כשאתם יוצאים ממנו. פנסים, מערכת מולטימדיה או אפילו מטען למכשיר הטלפון שלכם אשר ידלקו כאשר הרכב אינו מונע יובילו בסופו של דבר לריקון המצבר וקיצור אורך החיים שלו.
  5. שמרו על ניקיון המצבר – לחות ולכלוך הם האויבים הגדולים ביותר של חיי המצבר, הם יכולים לפגוע בו משמעותית.
  6. אל תתעלמו מסימני אזהרה מוקדמים – כאשר המצבר נחלש אתם תראו כי רכיבים חשמליים ברכב כבר לא עובדים בצורה תקינה, הפנסים חלשים יותר, הרדיו מהבהב, החלונות החשמליים מקרטעים וכדומה. שימו לב לסימני האזהרה הללו ואם זה קורה, פנו לבדיקה של המצבר בהקדם.
  7. בדקו את מפלס המים – אפילו המצברים הטובים ביותר לרכב זקוקים לרמת מים מסוימת כדי לתפקד כרגיל ולכן חשוב לוודא שהמצבר תמיד מלא במים מזוקקים עד לצלחות.