הקדימו תרופה למכה והזמינו מצבר עד הבית!

כל בעל רכב יודע כי אחד החלקים המשמעותיים והמהותיים ברכב הוא המצבר. אם המצבר שובק חיים ולא מספק את החשמל הדרוש למערכות הרכב השונות, הרכב פשוט לא יניע. לכן, חשוב מאוד לזהות את הסימנים המעידים על כך שהמצבר עומד לשבוק חיים ולבצע החלפת מצבר בזמן.

אל תחכו לרגע בו הרכב שלכם כבר לא יניע, או יתקע בצד הדרך כאשר אתם ממהרים. הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא להקדים תרופה למכה – לזהות סימנים המעידים על כך שהמצבר עומד למות, ולהזמין מצבר עד הבית ולהחליף אותו בזמן. כך תוכלו להיות בטוחים כי תוכלו להמשיך לעשות שימוש ברכב לאורך זמן ללא כל בעיה.

רכיבי חשמל שלא פועלים בצורה מלאה

אחד הסימנים אשר יכולים להעיד על כך שהמצבר של הרכב שלכם עומד לשבוק חיים הוא מצב בו רכיבי החשמל של הרכב אינם עובדים בצורה תקינה. אם אתם מבחינים בסימנים של דהיה בפנסי הרכב, לוח מחוונים שבו האורות לא דולקים באופן מלא, רדיו מהבהב או חלונות חשמל שלא פועלים בצורה תקינה כנראה שרכיבי החשמל ברכב לא מקבלים מספיק מתח חשמלי מהמצבר, מה שאומר שהוא כנראה עומד לקראת סיום החיים שלו.

במצב בו אתם מזהים את הסימנים הללו, זה הזמן לפנות אל שירותי מצבר עד הבית ולבצע בדיקה. לא בטוח שדרושה החלפה של המצבר, יכול להיות שהוא עדיין תקין אך יש קורוזיה או בעיה במגעים, אך בכל מקרה חשוב לבדוק זאת ולבצע את הנדרש.

הרכב מקרטע

אם כאשר אתם מניעים את הרכב הוא לא מניע בצורה חלקה אלא משמיע קולות השתנקות ומאמץ בעת ההנעה, או אם בעת נסיעה או מקרטע ולא נוסע בצורה חלקה, יכול להיות שמדובר בכך שהמצבר עומד לשבוק חיים וללא החלפה שלו בסופו של דבר הרכב לא יסע בכלל ואתם תתקעו בצד הדרך.

לכן, אם אתם מבחינים בסימנים הללו, זה הזמן לפנות אל מומחים ובמידת הצורך לבצע החלפת מצבר כך שתהיו בטוחים כי הרכב יוכל להמשיך לשמש אתכם ללא כל בעיה.