תיאום מס וולט – מתי הוא נדרש?

אם אתם עובדים כשכירים במקום מסויים, ואתם רוצים להתחיל לעבוד גם כשליחים של וולט, תצטרכו לבצע תיאום מס וולט. כאשר יש לכם הכנסות מכמה מקומות עבודה, או הכנסות גם כשכירים וגם בתור עצמאיים, מה שקורה לרוב לשליחים של חברת וולט, אתם חייבים לבצע תיאום מס על מנת להימנע מתשלומי מס גבוהים ומיותרים.

מהו בכלל תיאום מס?

תיאום מס וולט, ובכלל, הוא נושא חשוב מאוד. ברגע שאתם עובדים במקום אחד, מס הכנסה מחשב את כל ההטבות ונקודות הזיכוי שלכם ומפחית אותן באותו מקום עבודה, אך ברגע שיש לכם כמה מקורות הכנסה, לא תוכלו לקבל את ההטבות הללו פעמיים ואתם עשויים לשלם על פי מדרגת המיסוי הגבוהה ביותר.

תיאום מס מאפשר לכם למצות את הזכויות שלכם כמה שיותר והוא מאפשר לכם בסוף כל שנה לבצע חישוב אשר ייתכן ויוביל אתכם לזכות לקבלת החזר מס הכנסה ולתשלומים של מיסים מופחתים בסופו של דבר.

מי צריך לבצע תיאום מס?

תיאום מס נדרש בכמה מקרים:

  1. אנשים אשר עובדים ביותר ממקום עבודה אחד, ובייחוד עצמאי שכיר כמו למשל אדם אשר עובד כשכיר במקום אחד אבל משמש גם בתור שליח של וולט בזמנו הפנוי ושם החברה פועלת מול עצמאיים בלבד.
  2. גמלאים אשר מקבלים קצבאות פנסיה ובמקביל גם עובדים.
  3. אנשים אשר ביצעו החלפה של מקום העבודה שלהם במהלך השנה.

מתי יש לבצע תיאום מס?

תיאום מס נדרש לבצע בכל שנה מחדש כך שאתם חייבים להיות עם היד על הדופק בנושא הזה.

לכן חשוב מאוד לעבוד עם רואה חשבון מקצועי או חברה המתמחה בעבודה מול אנשים בסטטוס של עצמאי שכיר ולעבוד עם אנשי מקצוע אשר ינהלו את כל התהליך עבורכם ויאפשרו לכם לבצע את התיאום בצורה נכונה ולמצות את הזכויות שלכם בצורה הטובה ביותר.

חשוב גם להבין כי עבודה בתור עצמאיים במדינת ישראל היא לא פשוטה ולכן חברה כזו מקלה מאוד על הבירוקרטיה ולמעשה מבצעת את כל העבודה הקשה עבורכם.