כמה דברים שחשוב לדעת לפני קניית דומיין

מדוע שם דומיין חשוב לאתר שלכם?

כאשר יש לכם שם דומיין אתם יוצרים מיתוג וייחוד לעסק שלכם ולאתר שלכם האחר שלכם יהיה מיוחד ויהיה מזוהה עם שם המותג הנקוב בשם הדומיין. אם האתר שלכם הוא אתר מכירתי חשוב לבחור שם דומיין שיקדם אותו שיווקית וגם אם האתר שלכם תדמיתי בלבד שם דומיין יגרום לגולשים לזכור טוב יותר את האתר ולזהות את האתר התדמיתי עם שמו הייחודי.

האם דומיין עולה כסף?

אכן קניית דומיין עולה כסף, אם מדובר בסכום לא גבוה וסמלי למדי. דומיין לאתר יגרום לגולשים שלכם לזכור היטב את שם האתר ולשוב לבקר בו פעמים רבות יותר. שם האתר הוא חלק מהמיתוג של החברה שלכם ושל האתר שלכם ולכן כדאי להשקיע בו ולא לבחור דומיין חינמי ללא זהות אישית.

איך לבחור שם דומיין נכון?

שם דומיין צריך להיות קצר ולהכיל את שם החברה או העסק. זה נשמע קל ופשוט אך זה לא כול כך פשוט כפי שזה נשמע. שמות דומיין רבים כבר תפוסים ויש חברות אשר מתקשות לקבל לכן שם דומיין שהוא גם שם החברה שלהם ולכן הן חייבות לבחור שמות אחרים קרובים שגם יהיו מתאימים לשם החברה או לתחום עיסוקה וגם יהיו פנויים.

אז איך ניתן בכול זאת ליהנות משם דומיין קצר ואפקטיבי? יש חברות המאפשרות לכם לקבל שם דומיין קצר עבור דף שמפנה לאתר שלכם. כך שגם אם לאתר שלכם יש שם דומיין ארוך ופחות אטרקטיבי הרי שאנשים יגיעו אליו בכול זאת דרך דף מפנה עם שם דומיין קצר קליט וניתן לזכירה בקלות.

בכל מקרה, מדובר בתהליך חשיבה שאסור לקחת אותו בקלות ראש. אם שם החברה שלכם תפוס כשם דומיין, עליכם לבצע חשיבה יצירתית על מנת למצוא את שם הדומיין הנכון ביותר עבורכם ולמצוא את הכתובת שתהפוך להיות מזוהה עם האתר שלכם, תופיע בכרטיסי הביקור או אפילו תעבירו בעל פה ללקוחות ותהיו בטוחים כי הם יזכרו את הכתובת הזו ללא כל קושי.