שאלות ותשובות על חוג בלט קלאסי לילדים ונוער

האם כל ילד יכול ללמוד בלט קלאסי? מה היתרונות של מי שלומד זאת בגיל צעיר? האם בלט קלאסי יכול לתרום להתפתחותו החברתית והקומוניקטיבית של הילד?

בלט קלאסי היא אומנות הריקוד הבסיסית ביותר, אשר ניתן להתמיד בה גם בגילים מבוגרים, או לצאת ממנה לסגנונות אתניים בינלאומיים כמו פלמנקו וריקודי בטן אוריינטליים. בשונה מלא מעט אומנויות אחרות, היא מאד מומלצת גם בגילים צעירים מכמה סיבות: ראשית כל, רמת המורכבות מתאימה לילדים ויכולה לגרום להם להתחבר במהרה לעולם הריקוד. שנית, בלט קלאסי שנעשה בקבוצה מדי שבוע תורם להעצמת יכולותיו החברתיות של כל ילד, בטחונו העצמי עולה וגם החשק שלו להתקשרות עם אנשים אחרים נמצא בנסיקה.

כיצד מומלץ לבחור חוג בלט קלאסי?

ראשית כל, על פי טיבו של המורה. בלט לילדים צריך להילמד על ידי מורה שיש לה ניסיון עם ילדים ויכולה להביא אותם להמשיך לרקוד מרצונם החופשי לעוד הרבה זמן. שנית, החוג צריך להיבחר בהתאם לאמות המידה שלכם: קרבה למקום מגוריכם, קרבה לסביבה בה נמצא בית ספרם של הילדים, וכד'. בדרך זו, אתם מנגישים לעצמכם חוג בלט קלאסי בקלות ולא צריכים לנסוע למרחקים. הנטייה של מרב מורי הבלט כיום היא ללמד במקומות רבים בארץ, ולכן קיים סיכוי גדול למדי שתצליחו לפגוש את המורה שתכננתם להירשם אליה במקום קרוב להיכן שאתם גרים או לומדים.

מה חשוב לדעת לפני שיוצאים להירשם לחוג?

מהי תכנית הלימודים, לאיזו רמה הריקוד מיועד, האם זו רמה בסיסית לילדים שמעולם לא רקדו, או שמא מדובר על בלט לילדות וילדים מתקדמות ומתקדמים שזקוקים לשיעורים מאתגרים ביחס לגילם. כמו כן, מומלץ לדעת מהו גודל הקבוצה על מנת להגביר את הסיכוי שהמסגרת תתאים לכם. יש ילדים שאוהבים מעט רוקדים ויש ילדים שמעדיפים הרבה רוקדים PER קבוצה.

כיצד מומלץ לוודא שהילדים מתמידים ולא הולכים לחוג 'כי צריך'?

אתם תראו את זה לבד. אם הם לא מתאמנים, לא מדברים על כך וטוענים שאין להם זמן בשל אילוצי בית הספר ופעילויות אליהן הם נרשמו, זהו סימן שאולי מומלץ לקחת הפסקה. אם הילדים מרכזים אנרגיות בחוג, מתאמנים ומגיעים עם חשק, סימן שהם נהנים.