חילוצי שטח מתוך שטח חולי

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בתחום חילוץ הרכבים בישראל היא אדמת החול. חופי הים נהדרים לבילוי אך בלתי אפשריים לנסיעה בעבור רכבים רגילים. האדמה החולית אינה מתאימה לרכבים וגם כאשר נעשה ניסיון תמיד לנסוע בשולי החולות מוצאים עצמם בעלי הרכבים שקועים עמוד בתוך החול. חילוצי שטח מתוך האדמה החולית דורש מעורבות של כלי רכב נוסף ורצועות גרירה, בעזרת הרצועות קושרים את שני הרכבים ורכב השטח מצליח לסייע לרכב התקוע לצאת מהצרה.

יחד עם רצועות גרירה דורש חילוץ שטח גם את חפירה, קרשים ולא מעט סבלנות ורצון לעזור. אם יצאתם לשטח יחד עם חברים, יהיה על מי לסמוך במידת הצורך. אך אם יצאתם אל השטח לבדכם, יהיה עליכם לבקש את הנהגים החולפים במקום לסייע לכם או לחילופין להזעיק אל המקום צוות חילוצי דרך. ישנם צוותים מקצועיים אשר מציעים חילוץ מהיר. אמנם, החילוץ המקצועי כרוך בתשלום אך הוא מבטיח לכם עבודה מדויקת ומהירה ושמירה על הרכב שלכם, מה שללא ספק שווה את ההשקעה.

עצות שימושיות לנהיגה בשטח חולי לרכבי 4X4

  1. מיד עם הירידה מהכביש הסלול אל השטח יש להעביר את הרכב למצב נסיעה המשלב הנעה לכל 4 הגלגלים. עם החזרה לכביש הסלול יש להחזיר את הרכב לפעילות רגילה.
  2. נסיעת שטח חולי דורשת שחרור מעט אוויר מתוך הגלגלים בכדי להגדיל את נגיעת השטח של הצמיג. רמת האחיזה תהיה טובה יותר כאשר הגלגלים אינם מנופחים בצורה מקסימלית.
  3. כדאי יהיה ללמוד היטב את המסלול ולתכנן עצירות באזורים בעלי רמת אחיזה טובה.
  4. המנוע של הרכב צפוי לעבוד קשה יותר בנסיעה חולית, יש לוודא את תקינותו טרם היציאה אל השטח.
  5. תוואי השטח החולי עלול להיות מבלבל בעבור אלו אשר אינם מכירים את השטח, יש להקפיד על שימוש באבזור בטיחות ולחגור היטב את כל הנוסעים ברכב. טפסו אל שיאי גובה במהירות נמוכה בכדי למנוע מקרים של קפיצות לא מתוכננות או התהפכות של הרכב.