טיפולי רפואה משלימה למתח נפשי

בעוד שכולנו מדברים על מגפות זמניות, הרי שיותר ויותר מחקרים מצביעים על המגיפה הקטלנית מכול של המאה ה-21: הסטרס.

אנו חשופים לגורמי מתח באופן תדיר חדשות לבקרים. אלו יכולות להיות משימות במקום העבודה הנערמות עוד ועוד, ואלו יכולים להיות החיים הדינמיים המצריכים מאתנו לפעול בקצב מהיר.

השילוב בין עבודה ללימודים, בין עבודה לחיי משפחה או לימודים לחיי משפחה המשולבים עם עבודה קיימת. כל אלו יחדיו, יוצרים מנעד שלם של רגשות מעורבים הסוחפים אותנו אל עבר מחוזות לא נעימים.

כיום ישנן שפע של טכניקות הרפיה שונות אשר יכולות לסייע רבות בשחרור מתחים. אולם לצדן, לעתים לא מן הנמנע שגם נבחר בטיפולים משלימים שונים שיוכלו לסייע לנו בהשבת האיזון חזרה אל המערכת.

להלן ריכזנו מספר טכניקות טיפול מן הרפואה המשלימה אשר יוכלו לסייע לכם לשחרר את המתחים.

נטורופתיה

הנטורופתיה הינה טכניקת טיפול הרותמת את המזון ככוח עזר משמעותי לחיזוק יכולת הריפוי הפנימי של הגוף.

בשונה ממפגש מול דיאטנית קלינית, הנטורופתיים המקצועיים בונים תפריט מאוזן המותאם לגופו או גופה של המטופלים ולצורכיהם שאינם בהכרח עונים על צרכים פיזיים.

כך למשל, ישנם מזונות ורכיבים תזונתיים שונים אשר יכולים לסייע רבות בהפחתת מתחים נפשיים. לעתים גם ניתן לרתום את המזונות השונים לגורמי מתח עקיפים. כך למשל, מזונות התורמים להעלאת הריכוז. כאשר אנו מרוכזים יותר, אנו מבצעים משימות ביעילות רבה יותר, ולחוצים הרבה פחות.

שטיפה אנרגטית

שטיפה אנרגטית הינה טכניקת טיפול הלקוחה מתוך הרפואה האינטגרטיבית המאחדת.

תפיסתה של הרפואה האינטגרטיבית היא כי כאשר חווים חוויה מטלטלת, היא פוגמת בחיוניות של גופנו. במרוצת הזמן, אותה חוויה יכולה להשתחזר באינספור מקרים שונים, כאשר היא משתחזרת תוך שהחיוניות האנרגטית שלנו פחותה, אז הדבר בא לידי ביטוי בסבל, חולי, פחדים וכן מתחים וחרדות.

מטרת השטיפה היא להשיב את החיוניות אל הגוף, לשחרר חסמים אנרגטיים אשר התחוללו כתוצאה מאירועי עבר וכן להבין את אותם אירועי עבר, לנבור בהם ולצאת למסע של ריפוי ודרך חדשה.

באתרו של צח יצחקי מטפל גוף ונפש תוכלו למצוא מידע מקיף אודות השטיפה האנרגטית במגוון רחב של מאמרי מידע שונים בבלוג.

סדנאות מדיטציה

סדנאות מדיטציה אף הן יכולות לסלול את הדרך לחיים בריאים יותר ונינוחים הרבה יותר.

ישנן סדנאות אף שנערכות באזורי טבע נהדרים ושמאפשרות לצאת למסע של גילוי עצמי בן מספר ימים.

מחקרים רבים שנערכו אודות המדיטציה, מצביעים על יכולתה לשנות באופן ממשי את פעילותו של המוח, להביא לוויסות רגשי ולאפשר להתחבר אל הכאן ועכשיו.

רבים מאתנו נוטים לשקוע אל מחשבות המהרהרות במה שהיה או במה שיהיה. כמעט ואיננו נמצאים בהווה, איננו נוכחים.

המדיטציה באה לשנות זאת, ומאפשרת להביא לחיים בריאים ונינוחים הרבה יותר.