שאיבת דלק שגוי

מערכת הדלק היא חלק חיוני מהמנוע של המכונית שלכם, והיא מספקת דלק בזמן הנכון כדי להבטיח בעירה נקייה ויעילה. עם זאת, כאשר מתדלקים בטעות דלק לא נכון אל תוך מערכת הדלק, היא יכולה לגרום לנזק של ממש למנוע הרכב שלכם ולכן אתם חייבים לדעת מראש מה עושים במקרה כזה. וכן, תתפלאו – מדובר במקרה די נפוץ שקורה לא מעט פעמים, במיוחד לכאלו שיש להם כמה כלי רכב וכל אחד מהם צורך סוג דלק שונה.

מה הם מזרקי הדלק?

מזרקי הדלק מרססים דלק למנוע של המכונית באמצעות שסתומים מבוקרים אלקטרוניים, המסוגלים להיפתח ולסגור פעמים רבות בשנייה. יש להם פיית אטומיזציה המפזרת את הבנזין או הסולר באופן שווה, לבעירה ויעילות מיטבית. מזרקים הוצגו כתחליף למערכת הקרבורטורים הישנה, ​​מכיוון שהם עוזרים למנועים לפעול ביעילות דלק גבוהה יותר וגם עוזרים להפחית פליטות.

לרכב יש בדרך כלל מזרק דלק אחד לכל צילינדר. לכן, אם אתם נוהגים במכונית בעלת ארבעה צילינדרים, סביר להניח שיהיו לה ארבעה מזרקי דלק.

כיצד פועלים מזרקי הדלק?

מזרקי דלק שולטים בנפח הדלק המועבר לתא הבעירה, ומבטיחים שהכמות הנכונה מוזרקת בזמן הנכון. התהליך הוא:

  • משאבת הדלק דוחפת בנזין או סולר דרך קווי הדלק אל המזרקים.
  • ה-ECU (יחידת בקרת מנוע) משתמש בחיישנים כדי למצוא את הזמן הנכון להפעלת המזרקים ולריסוס דלק לתוך תא הבעירה.
  • כאשר ה-ECU מפעיל את המזרק, דלק בלחץ מרוסס לתוך תא הבעירה דרך החרירים. מכיוון שהחרירים כל כך קטנים, הדלק מפורק, מה שגורם לו לשרוף ביעילות רבה יותר.

מה עושים במקרה ותודלק דלק לא נכון?

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות במקרה ותדלקתם דלק לא נכון ברכב הוא לא להניע את הרכב, כך שלא תאפשרו למערכת להעביר את הדלק השגוי למנוע. במקרה כזה יש להזמין שירות שאיבת דלק שגוי כמה שיותר מהר ולנקות היטב את כל המערכת לפני שממלאים מחדש את הדלק הנכון.

התנעת רכב עם דלק שגוי תגרום לדלק הלא נכון להגיע אל המנוע, ובעוד שאם זה יקרה לכמה שניות בודדות ייתכן כי הנזק לא יהיה גדול מאוד, נסיעה משמעותית ברכב בצורה הזו עלולה להרוס לחלוטין את המנוע.