ייצור אריזות – לשים לב לפרטים הקטנים

ייצור אריזות הוא עולם גדול ומגוון הכולל מגוון שיטות ייצור עבור אריזות שונות. האריזות הפופולאריות ביותר כיום הן אריזות מפלסטיק אותן אנו יכולים למצוא בענף המשקאות הקלים, החטיפים, מוצרי המזון, הלחמים, חומרי הניקוי, המתנות וכדומה. אריזות פלסטיק מיוצרות בשלוש שיטות עיקריות. שיטת ההזרקה היא שיטה בה ישנה תבנית פלדה הכוללת בתוכה את מבנה האריזה המדויק. בתהליך הייצור, מוזרק פלסטיק לוהט אל תוך התבנית וממלא את כל החריצים בתבנית. מייד לאחר מכן בתוך שניות ספורות הפלסטיק מתקרר בתוך התבנית על פי צורתה, ואז המכונה פולטת את האריזה בצורתה הסופית שכל שנותר לה הוא להתקרר. השיטה השנייה היא שיטת הניפוח. בשיטת הניפוח, לוקחים גולם פלסטיק ומנפחים אותו. גולם הוא למעשה רכיב פלסטיק שיוצר בשיטת ההזרקה, כשהגולם הוא למעשה האריזה הסופית במימדים הרבה יותר קטנים. על גבי קו הייצור, הגולם מובל אל מכשיר ניפוח. במכשיר הניפוח מחממים את הגולם לטמפרטורה מאוד גבוהה ומזריקים לתוכו אוויר בלחץ גבוה. בעקבות הלחץ, הגולם מתרחב ומתרחב עד שהוא פוגש את הדפנות של התבנית של האריזה הסופית. בקבוקי שתייה מיוצרים על ידי שיטת הניפוח.

לא רק פלסטיק

שיטה נוספת לייצור פלסטיק היא שיטת ההצמדה. בשיטה זו התבנית היא למעשה תבליט של האריזה הסופית. על גבי התבנית מונחת יריעת פלסטיק דקה מאוד ובטמפרטורה מאוד גבוה מכונה מיוחדת לוחצת את היריעה על גבי התבנית, כך שמייד לאחר קירור היריעה היא מקבלת את צורת התבנית. בשיטה זו משתמשים לצורך ייצור אריזות דקות וחד פעמיות כמו אלה שמאחסנים בתוכן עוגיות או בשר בסופרמרקט. ישנם סוגים נוספים ורבים של אריזות ששיטות הייצור שלהן שונות לחלוטין משיטות ייצור אריזות פלסטיק. אריזות קרטון, אריזות עץ, אריזות נייר, אריזות מתכת, אריזות אלומיניום וכדומה, לכל אריזה יש שיטת ייצור משלה המבוססת על התכונות של חומר הגלם המשמש לייצור של האריזות וחשוב לוודא את האיכות של חומרי הגלם הללו.

לדוגמא, וודאו כי אתם משתמשים באריזות עם דבקי הנקל. חברת הנקל היא חברה מובילה המייצרת דבקים ייחודיים למוצרי אריזה ויכולה להבטיח לכם אריזה חזקה ויציבה במיוחד.