מה כולל אחסון אתרים ושרתים?

רוצים לדעת מה כולל שירות אחסון אתרים ושרתים? קראו את המאמר הבא ותקבלו מידע בעל ערך רב מאוד בתחום זה.

מה כולל אחסון אתרים ושרתים?

אחסון אתרים ושרתים הוא פתרון שימושי ביותר הלקוח מחליט למקם את שרת הנתונים שלו או אתר האינטרנט שלו במרכז מסוים (למשל חוות שרתים) מטעם ספק האחסון. מדובר למעשה בגורם המנהל את כל המרכיבים הרלוונטיים ללקוח, זאת בכל הנושא של מהירות הגלישה באתר האינטרנט מטעמו, רוחב הפס, אבטחת הנתונים, ניטור, מיזוג מערכות ההפעלה וכן הגיבויים הניתנים לכלל שירותי הנתונים המועברים דרך השרת. אחסון שרתים מהווה פתרון יעיל עבור לקוח המפעיל מערכת נתונים רבה ומגוונת וכזו החוסכת ממנו זמן יקר במלאכת אחסון השרת ושירותיו.

נדל"ן ואתר אינטרנט- מה הקשר?

זה אולי יישמע מוזר ואף תמוה, אבל ישנו קשר מובהק בין השכרת או קניית דירה אחסון שרתים. כמו בדירה בה יושביה צריכים לדאוג לתחזוקה השוטפת, כמו גם לתשלומי הארנונה, החשמל והמים, גם שרת אינטרנט המאחסן מיליוני נתונים של אלפי לקוחות חייב בתחזוקה הנדרשת ממנו באופן שוטף. אחסון שרתים הוא חלק מרכזי משירותי תחזוקה אלו, כשפה המקום לציין שמדובר בשורה ארוכה של מרכיבים, לרבות אבטחת הנתונים, הגדרת רוחב הפס ותעבורת הנתונים, מערכת לשליטה מרחוק על השרת וכמובן גיבוי למקרה הצורך.

אחסון אתרים שיתופי

מרבית אתרי האינטרנט בעולם מאוחסנים במה שנקרא: אחסון אתרים. מדובר למעשה על שיטה של אחסון שרתים במסגרתה יכולים להתקיים, זה לצד זה, מספר רב של שרתי אינטרנט כשביניהם חוצצים וירטואליים. כל אתר מקבל את נפח ההקצאה שסוכם עליו מראש והעבודה מתבצעת באופן שיתופי מבלי שאתר ייפגע מהפעלתו של אתר אחר ה"יושב" לידו. היתרון של אחסון אתרים שיתופי הוא בעלויות הנמוכות מאלו המתבצעות על ידי תשתית ייעודית, זאת לצד עלויות נמוכות בכל הנוגע לשדרוג המערכת והשרת עצמו.

אחסון שרתים פרטי

שרת יעודי הוא מחשב שמאוחסן בחוות שרתים של ספק אחסון שרתים ומיועד למטרה מסוימת. אחסון שרתים יעודי הוא מחשב שכל רכיבי החומרה שלו מיועדים לחברות ועסקים המשרתים עשרות אם לא מאות אלפי לקוחות, ותעבורת הנתונים שלו גבוהה ודורשת שרת חזק במיוחד. מטבע הדברים, אחסון שרתים ייעודים מסובכים יותר מבחינה טכנית ודורשים התמקצעות רבה יותר למנהל השרתים בכל רכיבי התשתיות, החומרה והתוכנה וכמובן, כולל גיבוי בענן.