שינוי מגמות בתנועת עסקים חזרה אל רחובות

בתקופה הנוכחית ניתן לשים לב לשינוי משמעותי החל בקהילת העסקים בארץ – טרנד של התבססות במרכז חוזר ותוקף את המשרדים הגדולים והבינוניים בעיקר. הדבר נובע ממגוון של סיבות אשר חלקן ברורות בעוד אחרות ברורות פחות אך מה שברור הוא שהנתונים לא משקרים. חברות רבות יותר ויותר בוחרות למקם את עצמן בתוך משרדים במרכז, אך יחד עם זאת מחפשים מחירים נוחים יותר לעומת תל אביב ולכן משרדים להשכרה ברחובות או ערים דומות אחרות הופכים למבוקשים מאוד .

היתרונות? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה

  1. ריכוז לקוחות – עבודה מתוך משרדים להשכרה ברחובות הינה נגישה יותר ונוחה הרבה יותר עבור מספר גדול מאוד של לקוחות פוטנציאליים. אין ספק שגם אם אתה לא גר באזור, כלקוח הרבה יותר נוח לך לקבל שירות במרכז מאשר בכל מקום אחר. זוהי אחת הסיבות המרכזיות מדוע חברות רבות בוחרות להתמקם במרכז הארץ מתוך רצון להגדיל את מאגר הלקוחות שלהן.
  2. גיוס עובדים – מרכז הארץ הוא האזור שאליו מגיעים אנשים כדי לעבוד ולכן בכל הקשור לגיוס עובדים משרדים להשכרה ברחובות והסביבה  הם הבסיס האיתן ביותר עבור כל חברה הזקוקה לעובדים חדשים מדי פעם כדי לשמור על עדכניות הצוות.
  3. קירבה לספקים – כל חברה המסתמכת על שיתופי פעולה עסקיים עם חברות אחרות ועל עבודה צמודה מול ספקים צריכה להבין כי רחובות היא המקום שבו הכל קורה וכאן למעשה נמצאים כולם. התמקמות ברחובות תאפשר לחברה ליהנות מתנאי תחרות חזקים יותר בין ספקים ושותפים עסקיים ובכך תחסוך לחברה עלויות תפעוליות שונות החל בלוגיסטיקה וכלה בייצור.
  4. לב העניינים – ההתמקמות ברחובות מספקת לחברות יתרון נוסף שאותו קשה לכמת – מדובר בקרבה אל לב העניינים. כל הפיתוחים החדשניים, השינויים המשמעותיים והלב של התעשייה נמצא כאן ולכן כל חברה המעוניינת להיות מעודכנת בהתפתחויות האחרונות תשאף לפתוח משרדים באזור המרכז על מנת להיות עם היד על הדופק.

הסיבות שתוארו לעיל הן ההסבר לכך שאנו חוזים בתופעה של חזרה לאזור המרכז והן גם ההסבר מדוע אנו נמשיך לראות את החזרה הזו גם בעתיד בקרב עסקים חדשים וותיקים כאחד, ואפילו הקמה של לא מעט חללי עבודה משותפים בעיר.