מה המשמעות של נורית המצבר בלוח המחוונים ברכב?

קודם כל, חשוב להדגיש כי לא מעט אנשים טועים בכך – האורות בלוח המחוונים נדלקים לעתים קרובות כאשר מתניעים את הרכב כדי להראות שהם פועלים. אם האורות נכבים במהירות, אין בעיה עם המכונית או עם המצבר.

לכל המכוניות כיום יש מערכת חשמלית המשתמשת במצבר של 12 וולט כדי לספק חשמל בזמן הנסיעה, והמצבר נטען על ידי האלטרנטור בעת הנהיגה. כאשר מערכת זו אינה פועלת כראוי, נורית הסוללה האדומה בלוח המחוונים תידלק כדי להתריע על הבעיה.

אתם תזהו את האור שכן הוא תמיד נדלק כאשר מפעילים את ההצתה של המכונית ונורית חיווי זו תידלק כאשר המצבר לא נטען על ידי האלטרנטור בצורה נכונה או כאשר יש בעיה במצבר.

מה יכול לגרום לנורית המצבר להדלק?

יש כמה גורמים שיכולים לגרום לנורית המצבר להדלק, ולא כולם אומרים שיש לבצע מיד החלפת מצבר:

  • בעיה בתקינות מצבר הרכב
  • בעיה במחברי המצבר לרכב – יש לבדוק אם הוא לא רופף או שישנה קורוזיה.
  • בעיה באלטרנטור הרכב – כדי לבדוק יש צורך במולטימטר ולכן כדאי להזמין שירות מצבר עד הבית לטובת הבדיקה
  • בעיה בחגורת האלטרנטור – בדקו אם היא לא רופפת
  • בעיה בכבלי החיבור לאלטרנטור – בדקו אם הם מחוברים היטב ולא ניזקו מאיזו שהיא סיבה.

מה לעשות כאשר נורית המצבר נדלקת?

הדבר הראשון שצריך לעשות כשהנורה נדלקת הוא למצוא מקום בטוח לעצור בצד הדרך, אם אפשר, נסו לעצור בתחנת דלק בה אפשר לקבל סיוע ולחנות בבטחה. כמו כן, מומלץ לכבות את כל המכשירים החשמליים כמו רדיו או מיזוג אוויר כדי לחסוך כמה שיותר מהחשמל של המצבר. אם בכלל אפשר, נסו לשמור על המנוע פועל מכיוון שאולי לא תוכלו להפעיל אותו שוב לאחר שתכבו אותו.

ברוב המקרים, הבעיה היא פשוטה לפתרון. לעתים קרובות הסיבה לנורת האזהרה היא חגורת אלטרנטור שבורה או כבל מסוף סוללה רופף. אלה מהירים וקלים לתיקון בצד הדרך, ואתם יכולים לחזור לדרך.

עם זאת, אם ווסת המתח או האלטרנטור עצמו תקולים, אז אתם צריכים סיוע מקצועי. רכיבים אלה זקוקים לבדיקה ותיקון נאותים אם הם אינם פועלים כהלכה ולכן במקרה כזה שירות החלפת מצבר בצד הדרך או מוסך נייד הם הבחירה הנכונה.