את מי מזמינים במקרה בו ממלאים דלק שגוי ברכב?

בעידן המודרני כולנו יודעים שהדעת שלנו יכולה להיות מוסחת בקלות רבה, אבל מה עליכם לעשות אם בטעות של רגע אחד הכנסתם בנזין למכונית המונעת בדיזל, או להיפך? האם האוטו נהרס לחלוטין? או שיש דרך לתקן את הטעות הזו? ואת מי מזמינים כדי לתקן את הטעות הזו? על כל זה תוכלו לקרוא במאמר הבא.

מדוע יש בעיה לתדלק עם סוג דלק שגוי?

הבעיה כאן היא שבעוד ששניהם מכונים "מנועי בעירה פנימית", מנועי בנזין ודיזל משתמשים בתהליך אחר לגמרי כדי לשרוף את הדלק שלהם, על מנת לייצר אנרגיה להנעת המכונית. מנוע בנזין משתמש בהצתת ניצוץ כדי להתחיל לשרוף את תערובת הדלק – אוויר בכל אחד מהצילינדרים שלו, בעוד שכוח הדיזל נעשה על ידי דחיסה מוחלטת של תערובת הדלק – אוויר בלבד.

בעוד שגם בנזין וגם סולר מזוקקים מנפט גולמי ומורכבים משרשרות ארוכות של פחמימנים, ההרכב שלהם כדלקים מוגמרים שונה. בנזין הוא חומר קל יותר, פחות צפוף, דליק יותר ונדיף יותר מדיזל. אז להכנסת סוג דלק לא נכון לרכב בנזין או דיזל יכולה להיות השלכות משמעותיות וחמורות.

מה לעשות אם דלקתם דלק לא נכון במכונית שלכם?

הדבר המרכזי כאן הוא הרגע בו הבנתם את הבעיה והתחלתם לפעול. באופן אידיאלי, זה צריך לקרות לפני שבכלל נכנסתם לשלם עבור הדלק, או כשאתם בדרך חזרה למכונית או תוך כדי התדלוק. אם אתם נוסעים במכונית בנזין מונעת בדיזל (אם היא בכלל מתניעה), סביר להניח שתבחינו בעשן רב שיוצא מהאגזוז וככל הנראה נורית תקלה. בדיזל, סביר להניח שתקבלו רעש דפיקה חזק ומדאיג מהמנוע, עומס של נורות אזהרה שידלקו ואז כשל במנוע תוך כמה קילומטרים בודדים (תלוי בכמות הדלק שהכנסתם וכמה היה המיכל ריק כשתדלקתם).

לכן, אם אתם חושבים ששמתם את הדלק הלא נכון במכונית שלכם, או שאתם יודעים שמילאתם את הדלק הלא נכון, הנה השלבים העיקריים שעליכם לבצע:

  • אל תתניעו את המכונית או אפילו תפעילו את ההצתה.
  • בקשו עזרה ממנהלי תחנת הדלק או מלקוחות בסביבה שיעזרו לכם לדחוף את המכונית (עם ההצתה כבויה ומנוע לא מופעל) למקום בטוח שלא יפריע לרכבים אחרים, אם זה אפשרי.
  • חייגו מיד לחברת חילוצי שטח אשר מציעה שירות של שאיבת דלק. חברה מקצועית כזו יודעת בדיוק מה לעשות במקרה של תדלוק שגוי ויש לה את הציוד הדרוש לניקוז המיכל הדלק הלא נכון בצורה נכונה.