משרדים להשכרה ברחובות – הבחירה ההגיונית

התקופה האחרונה מביאה עימה טרנד חדש בקרב מנהלי משרדים – משרדים להשכרה ברחובות, ובכלל. הבחירה במשרדים להשכרה מהוללת על ידי מנהלי המשרדים ואנו יצאנו לבדוק מדוע ומה למעשה הופך את המשרדים להשכרה לבחירה ההגיונית היחידה בעיני מנהלי משרדים רבים כל כך. כצפוי, מדובר באוסף של סיבות ולא בסיבה אחת ויחידה. הנה עמה מהסיבות הללו לפניכם ברשימה קצרה המתעתדת לשפוך מעט אור על התופעה המעניינת הזו:

  1. מבחר – קודם כל מדובר במבחר עצום. משרדים להשכרה מוצעים במגוון של מיקומים, גדלים, סגנונות ומחירים באופן הרבה יותר נפוץ מאשר משרדים לרכישה. בעולם שבו כל עסק רוצה לבדל את עצמו מאחרים מבחר זה הוא בהחלט יתרון.
  2. דינמיות מיקומית – היכולת להעתיק את המשרד ממיקום אחד למיקום אחר על פי צורכי השוק המשתנים היא יתרון משמעותי בזירה עסקית רבת תהפוכות והיא שמאפשרות לעסק לרדוף אחרי לקוחותיו באשר הם. משרדים להשכרה מדגישים אפשרות זאת על פני משרדים בבעלות עצמאית ששינוי מיקומם מצריך עסקה כלכלית נדל"נית גדולה של מכירת משרד ורכישת משרד חדש.
  3. יכול התרחבות והצטמצמות – משרדים להשכרה נמצאים על פי רוב המקרים בבניין המיועד להשכרה ועל כן מגלמים בתוכם את הפוטנציאל להתרחב או להצטמצם על פי צורכי הלקוח. כאשר החברה נמצא בקיצוצים ומפטרת עובדים קיימת האפשרות לוותר על שטח משרדים מיותר ולעומת זאת כאשר החברה מתרחבת וזקוקה לשטח משרדים נוף ניתן לעשות זאת בקלות יחסית וללא צורך לפתוח סניף נוסף במקום אחר העלול לסבך את ההתנהלות המשרדית על פני מוקדים שונים.
  4. התמקדות – משרד להשכרה ברחובות של חברת מתמחה מגיעים על פי רוב עם אפשרות של אחזקת מבנים מקיפה (אבטחה, ניקיון וכו') מה שמאפשר למשרד להתמקד בפעילות העסקית השוטפת ולא בלוגיסטיקה מיותר ותובענית אשר מסיחה אותו ממטרותיו האמיתיות.

אם כן, בתנאים של שוק לא יציב ודרישות משנות ככל הנראה נוסיף לראות עסקים רבים בוחרים באופן הגיוני להפעיל את משרדיהם מתוך משרדים מושכרים. זוהי הבחירה היחידה עבור רבים ואין פלא שכך. הצטרפו עוד היום אל המהפכה.