שאלות ותשובות בנושא מקלחונים

איזה יתרון יש למקלחונים?

השימוש בוילון אמבטיה הינו כבר ארכאי, אינו אסתטי לעומת אופציות אחרות הקיימות למסגור חלל המקלחת, הוא מעלה עובש תוך זמן לא רב ויש להחליפו בתדירות גבוהה. לעומת זאת מקלחון הוא בעל נראות אסתטית והוא טוב למראה, במיוחד כאשר בוחרים אותו מחומרי הגלם האיכותיים, הוא אינו מעלה עובש והוא קל פשוט ונוח לאחזקה ולניקיון.

איזה סוגי מקלחונים יש?

רוב המקלחונים הינם מסוג זכוכית, אך ישנם רמות גימור שונות של זכוכית בבניית מקלחון וכן ישנם חומרים נוספים המשמשים לבניית מקלחון. מקלחון עשוי להיות מקלחון פינתי, זאת במידה והמקלחת ממוקמת בפינתו של חדר הרחצה, אז לרוב, ייסגר סביבו המקלחון בזווית של תשעים מעלות. כמו כן מקלחון עשוי להיות חזיתי, זאת באם המקלחת ממוקמת בין שלושה קירות, אז תיווצר סגירת המקלחון באמצעות קיר זכוכית אחד בלבד מקדימה. ניתן אף ליצור מה שנקרא אמבטיון, שהוא סגירתו של מקלחון על אמבטיה הממוקמת בחדר הרחצה וכמובן, ניתן למצוא מקלחונים יוקרתיים בהם גם שדרוגים מפנקים ההופכים את חווית הרחצה למהנה יותר.

איזה סוגי דלתות יש למקלחונים?

מקלחונים מעוצבים באם הם פינתיים יכולים להיות בעלי דלת אחת הנפתחת לצידו האחד של ריבוע המקלחון ואילו ישנה גם האופציה לבחור ששני קירות המקלחון יפתחו ויסגרו באמצע בפינה שלהם באמצעות מגנט. אופציה נוספת הינה דלת מעוגלת התופסת או דלת מן הסוג הקטום. נוסף על כך ישנה האופציה לבחור בין דלתות הנעות על צירים, כלומר נפתחות החוצה, או דלתות המחליקות על מסילות. אמנם דלתות המחליקות על מסילות תופסות פחות מקום כיוון של צריך מרחב נוסף לפתיחת הדלת, אך הן נוחות פחות וקשות יותר לניקיון ואחזקה.

האם ניתן לעצב מקלחון על פי בקשה אישית?

בהחלט כן! כיום כמעט כל חברה המשווקת מקלחונים מציעה גם עיצוב מקלחונים אישי על ידי הלקוח, ניתן לבחור את חומרי הגלם מהם עשוי המקלחון, את הצבעים, את סוג הדלת והנעתה על מסילות או צירים, את אופן פתיחת הדלת, את התקנתה של אגנית ניקוז או ללא אגנית כלל, את מיקום המקלחון בחדר הרחצה וכל שאר הפרטים הניתנים לשינוי ומשחק במקלחון.