מקלחונים יוקרתיים סמל הסטאטוס החדש

עד לפני שנים לא רבות, נחשבה האמבטיה למוצר מותרות. רק העשירים או האמידים למדי, יכולו להרשות לעצמם לקנות דירה שתכיל גם אמבטיה. לפעמים, האמבטיה הייתה כה צרה שאי אפשר היה בכלל להשתמש בה, אבל עצם העובדה שהיה מקום בביכת שבו אפשר היה להתרחץ בישיבה (!) היה נחשב לסמל סטטוס ומעמד.

מה היה לרוב האכולוסיה? ובכן, רוב האוכלוסייה, הסתפקה במקלחת פשוטה. ברז מים פשוט או דוש. להתרווח אי אפשר וגם לא היה צריך. האמבטיה, הייתה לסמל סטטוס דווקא משום שאפשר היה להתרווח בה, אם תרצו, לבזבז בה זמן ומים לרוב. מי שיכול היה להרשות לעצמו לשפוך כזאת כמות של מים, ובכן, הוא אותו אחד שהייתה לו אמבטיה.

ברבות הימים, הפכה האמבטיה לחלק מהמפרט הקבוע שמספק הקבלן שבונה את הבית או בניין המגורים שבו נגור. האמבטיה כבר מזמן איננה סמל לסטטוס, המצאה אחרת, באה לעולם. מקלחונים יוקרתיים. נכון, בסופו של דבר, מדובר בלא יותר מאשר שתיים עד ארבע דלתות שמחליפות את הווילון הקלאסי של המקלחת מהדור הקודם, אבל קבלן שרוצה למשוך קהל פוטנציאלי איכותי יותר, יציע מגוון רחב של מקלחונים יוקרתיים כחלק ממפרט עשיר וייחודי לדירה או לבית שהוא בונה.

מגוון לכל דורש

כמו בכל תחום אחר, גם תחום המקלחונים עבר שדרוג משמעותי בשנים האחרונות, וכיום מי שמעוניין יכול לבחור מתוך מגוון עצום של מקלחונים, בדיוק את מה שהוא זקוק לו בהתאם לצרכיו האישיים.

המבחר העצום מאפשר לבחור את סוג החומר ממנו יהיו עשויות הדלתות וקירות המקלחון. נוכל למשל לבחור דלתות מזכוכית אטומה או זכוכית שקופה. פלסטיק פשוט או אפילו דלתות מעץ. ריצפת ה מקלחונים שבעבר הייתה עשויה ריצוף פשוט כוללת היום מגוון רחב של קרמיקות או חומרים יחודיים אחרים המונעים החלקה. אחת הבעיות במקלחות בעבר הייתה שבסוף הרחצה הייתה נוצרת שלולית מים עצומה שהיה צורך לנקז. כיום לעומת זאת, כשאנו בוחרים מקלחונים, יש באפשרותנו לחפש אחד כזה עם שפה שתמנע את אותן שלוליות.