בניית אתרים מתחילה בתכנון

בניית אתרים מתחילה בתכנון מוקדם מראש. את התכנון הראשוני כדאי להשאיר לצוות המקצועי של החברה אשר בונה את האתר אך ניתן ומומלץ להתחיל בתכנון ראשוני עוד לפני שפונים לחברה מקצועית שתפעל להקמת האתר. תכנון משמעו חשיבה וזו נדרשת כדי לאפיין את האתר, להבין למה הוא נועד, לתכנן למי האתר צריך לפנות (קהל יעד) ולתכנן מהם צרכי בעל האתר (לרוב בעל העסק) ומה הוא מעוניין להשיג באמצעות האתר. תכנון ראשוני יוביל את בעל האתר לחשוב לעומק לגבי עיצוב האתר ולא פחות חשוב מכך- התוכן.

בחירת אנשי המקצוע

אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לקחת בחשבון בעת בניית אתר חדש, ומכל סוג, הוא אנשי המקצוע איתם תעבדו. לכל אחד מאנשי המקצוע שיעבדו על האתר שלכם יש השפעה גדולה מאוד על האתר עצמו ולכן אם אתם רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים באנשי מקצוע מובילים, איכותיים וטובים, אתם חייבים לבדוק אותם היטב מראש.

הקפידו על בחירה נכונה של חברת אחסון אתרים המציעה לכם את כל שירותי האחסון ואפילו רישום דומיין דרכה, חברת בניית האתרים, חברת הקידום והשיווק וכל איש מקצוע אחר.

גיבוש רעיונות

מסמך ראשוני לתכנון האתר יוביל את בעל העסק, הלקוח, היזם או את הצוות המקצועי שבונה את האתר להבין מה מטרת האתר, מיהו קהל היעד ומהם היעדים לשמם מוקם האתר. יש הבדל בין אתר תדמיתי סטטי לאתר דינמי בו מעוניינים כי גולשים רבים יכנסו ויגיבו ויש הבדל בין אתר מסחרי או הקמת פורטל. לאחר הבנת מהות האתר ניתן לבדוק את השוק, לבדוק את האתרים של המתחרים ולהחליט כיצד לבדל את האתר כך שיהיה לו ערך מוסף ויגרום לגולשים להגיע אליו. מסמך גיבוש הרעיונות נועד לאפשר לבעל האתר לזרוק רעיונות שונים ומתוך כך להתחיל לחשוב לעומק לגבי האתר ומטרותיו. כך נעשה סינון ראשוני ובעל האתר מתרכז ומגיע להחליט בין מספר מצומצם של אפשרויות תוך התמקדות בעיקר ולא בטפל.

להגדיר מטרות

חברת בניית אתרים תתחיל כל הקמת אתר בכתיבת מסמך אפיון. מסמך זה נועד להעניק מסגרת ראשונית בה צוות החברה מבין את צרכי בעל העסק והאתר ומתרגם אותם לרעיון מרכזי ולגיבוש מטרות האתר. חשוב להגדיר מטרות ויעדים הניתנים להשגה. אין להגדיר ריבוי מטרות אלא להתרכז בשתיים שלוש מטרות מרכזיות שיעזרו לצוות הפיתוח לתכנן את האתר היטב ולהתאים אותו לדרישת הלקוח.