סדנאות גיבוש לילדים

אחת מן הדרכים של חברות וארגונים ליצור סביבת עבודה טובה יותר ולחזק את העובדים היא בעזרת סדנאות גיבוש והיום יותר ויותר מורים מבינים את היתרונות של הסדנאות הללו גם לתלמידים ובוחרים להציע סדנאות גיבוש לילדים בבתי הספר בכדי לתרום לתלמידים ולאחדות החברתית. סדנאות אלו נוצרו לאחר שמורים ומנהלים הבינו כי הגיבוש החברתי של התלמידים והקשרים ביניהם משפיעים בצורה משמעותית מאוד על הלמידה ועל ההתנהגות הכללית בכיתה. כל אחד שאי פעם ביקר בכיתה בה יש מתחים וסכסוכים בין תלמידים יכול להעיד כי זהו מקום שלא נעים לשהות בו וכי הלמידה לא מבוצעת כמו שצריך, ללא קשר לרמת המקצועיות והמומחיות של המורה או הרצון של התלמידים. לכן, מנהלים ומורים רבים מחליטים להזמין סדנאות גיבוש עבור התלמידים ולהעניק להם הזדמנות להתחיל מחדש ולאהוב את בית הספר ואת החברה.

מה עושים במהלך סדנאות גיבוש ?

במהלך סדנאות גיבוש התלמידים מבלים זמן איכות בעשייה ברוכה של פעילויות שונות אשר הם אוהבים. כך, התלמידים מרגישים קשורים יותר אחד אל השני. הם לא נמצאים תחת לחץ של לימודים והספקים אלא להפך, כל המטרה של אותן סדנאות גיבוש היא לשחרר אותם מהלחץ הזה ולהעניק להם אפשרות ליהנות ולהתחבר אחד אל השני בצורה הרבה יותר טובה.

כמובן, סוג הפעילות אותה יבצעו התלמידים הינה שונה בין כל סדנה לסדנה ותלויה באופן מוחלט במה שהזמנתם. אתם יכולים להזמין פעילות לילדים בבית הספר בה התלמידים שותפים מלאים בתהליך או סדנאות הכוללות יותר הרצאה והשתתפות חלקית אך זה תלוי בכם ובעיקר בגיל של התלמידים.

הערכת התלמידים כלפי סדנאות גיבוש

אולי זה לא נראה לכם אך התלמידים מעריכים מאוד סדנאות גיבוש, ולא משנה מי מעביר אותם. על ידי הסדנאות הללו התלמידים חשים כי בית הספר הוא לא רק מקום ללמוד, אלא גם לחזק את הקשרים החברתיים וליהנות וכן הם מתחילים להבחין ביתרונות נוספים של בית הספר שלהם. לפתע הם נחשפים לחברים שלא הכירו באותה צורה ויוצרים קשרים רבים אשר ספק גדול אם היו יוצרים אותם בסביבת הלימודים הרגילה. לכן ניתן לראות כי לאחר כל אותן סדנאות גיבוש התלמידים מגיעים אל בית הספר מרוצים ועם חיוך רחב מאוד על הפנים.