שאלות ותשובות בהקשר של השכרת מצננים לבית אבלים

כולנו כבר התרגלנו להשתמש במאווררים ובמזגנים בבתים, במכוניות, בחנויות, באולמות אירועים ועוד. יחד עם זאת, יש אירוע בחיים שאנחנו משתדלים לא לחשוב עליו, ולכן, גם לא מקלים על השהות בו – ניחום אבלים. במשך שבוע ימים מגיעים עשרות, ולעיתים מאות אנשים אל דירה / בית / חצר /סוכת אבלים. מכיוון שאין אפשרות, וגם אין צורך להתקין מזגנים קבועים לתקופה קצובה, הרי שהדרך של השכרת מצננים היא הדרך הנכונה להקל הן על האבלים והן על המנחמים.

מהם מצננים?

מצנן הוא מכשיר חשמלי אשר מזרים אוויר קר, טרי ורענן, אל איזור חם, ועל ידי כך, מצליח להוריד את הטמפרטורה באותו איזור במספר מעלות, ובכך להקל על החום השורר בו. המצנן עובד על אוויר ומים בלבד, ואינו דורש התקנה מיוחדת.

מה היתרונות של מצננים?

מצננים, בניגוד למזגנים, מאפשרים צינון שטח חיצוני, ולא רק מתחם פנימי וסגור. לכן, נוח מאוד להביא מצננים לבית אבלים ולהשתמש בהם בימים חמים במיוחד. בית אבלים הוא מקום בו הדלת פתוחה, יש תנועה גדולה של אנשים, ועל פי רוב, חלק מהאנשים יושבים במרפסת, בחצר, באוהל או בסוכת אבלים פתוחה. המצננים מאפשרים לשבת בכל  מקום, מבלי לסבול מהחום ומבלי להזיע.

כמה זמן נמשכת התקנת מצנן?

התקנת מצננים נמשכת מספר דקות בלבד ואין צורך בהכנות מיוחדות בכדי להשתמש בהם.. מכיוון שאבלות היא לא משהו שמתכוננים אליו, צריך להתארגן במהירות בכדי להביא מצננים לבית אבלים, במיוחד שברור שמדובר בשימוש זמני. ההרכבה היא לא קבועה. בתום השימוש פשוט לפרק אותם ולשנע אותם מהמקום. מצננים זקוקים לנקודת חשמל וחיבור אל מקור מים בלבד ולכן השכרת מאווררים או מצננים היא הנכונה ביותר במצבים הללו.

למה כדאי להשתמש במצננים?

מצננים הם מכשירים ידידותיים לסביבה מפני שאין בהם שימוש בחומרים רעילים. בנוסף, הם חסכוניים ביותר, כי צריכת החשמל שלהם נמוכה ביותר.

לסיום, אנחנו מאחלים לכולכם בריאות שלמה ואריכות ימים. יחד עם זאת, כאשר יגיע היום – אחרי 120 – כדאי שתזכרו שאפשר להקל על אבלים ומנחמים, גם בימי הקיץ החמים והלחים, בדרך של השכרת מצננים לזמן קצר.