בעל מקלל – מה יכולות להיות הסיבות לכך?

אף אחד לא אוהב שמקללים אותו, בטח לא כשזה מגיע מהאדם שאמור להיות הכי קרוב אלייך. ברגע שנכנסות קללות אל מערכת היחסים, מערכת היחסים כולה יכולה לקבל תפנית שלילית ותמיד, מילה שיוצאת החוצה ונאמרת קשה מאוד לקחת בחזרה, והצד שהיא נאמרה לו יזכור אותה למשך זמן רב.

באופן טבעי, התגובה המיידית ביותר אל בעל מקלל על ידי נשים רבות היא לקלל בחזרה, או להתכנס לבד עם הדחקה רגשית ו"לאכול את הלב" בשקט, אך כל זה לא נכון.

לפני הכל, בכדי לדעת איך להתמודד עם המצב הזה, חשוב להבין מאיפה זה בכלל נובע, וההבנה הזו יכולה לסייע רבות בהתמודדות עם המצב.

מה יכול לגרום לבעל להתחיל לקלל?

בדרך כלל, האישה נתפסת כמקור הכי פחות מאיים עבור הבעל, ולא מתוך זלזול, אלא מתוך תחושה של בטחון. לדוגמא, בעל שעבר יום קשה מאוד בעבודה, עם בוס שמתעמר בו בכל יום מחדש ומתיש אותו, מגיע הביתה ומביא איתו את הלחץ הזה. את הבוס הוא לא יקלל, עליו הוא לא יצעק, כי הוא יודע שזה יעלה לו במקום העבודה שלו, אך הכעס הזה צריך לצאת איפה שהוא, ולעיתים רבות הוא יוצא בבית ועל האישה.

לרוב, הסיבות העיקריות לכעסים שגורמים לבעל להתחיל לקלל כוללות:

  1. מתח – אדם בלחץ עובר הרבה דברים. לעתים קרובות הוא לא מצליח להבין את התוצאה של מעשיו. הוא מתקשה לשלוט ברגשותיו ולעתים קרובות מתפרץ בכעס בכל נקודת זמן נתונה. נכון שקשה להבין ולקבל את זה, אבל האדם שעובר לחץ ולא יודע איך לאזן אותו הוא חסר אונים.
  2. שינוי פיזי – אושר ועצב קשורים גם לשינויים נפשיים וכימיים בגוף של האדם. לכן, אם בעל צועק על אשתו ומקלל אותה פתאום, ייתכן שהוא עובר שינוי כלשהו בגוף. או שהטסטוסטרון שלו נמוך או שהוא לא ישן מספיק ובריאותו הנפשית מושפעת מכך.
  3. חוסר מטרה – בעל עובר לחץ אדיר מהחברה והמשפחה, שבעיקר לא מורגש כלפי חוץ. הוא מרגיש שהוא קיבל את האחריות של המשפחה וחייב למלא את רצונותיהם. במקרה כזה, כשבעל מנסה להתאים לדימוי הגברי הלא מציאותי של החברה, הוא ימצא את עצמו קבור תחת לחץ רב וזה יכול לגרום לו לכעס ולשחרור כעסים בסופו של דבר בתוך הבית.