כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על מצבר הרכב שלכם

מצברים ברכב הם חלק חיוני של הרכב. מההנעה של המכונית ועד לטעינת הטלפון תוך כדי נסיעה, המצבר מספק את החשמל לכל רכיבי הרכב השונים. לכן כל כך חשוב לדעת מתי נדרש לבצע החלפת מצבר לרכב וכמובן, מה אפשר לעשות כדי להאריך את תוחלת החיים שלו.

אורך החיים של מצבר הרכב הממוצע

מצברים לרכב מחזיקים בממוצע בין 3 ל-5 שנים. אחד הגורמים החשובים ביותר שמשפיעים על משך הזמן שבו מצבר לרכב יחזיק מעמד הוא מזג האוויר. המנוע אשר פועל מתחת למכסה המנוע כבר מייצר רמות גבוהות של חום, ותוספת של ימים חמים כמו שמזג האוויר הישראלי מספק לנו יכולים לפגוע ישירות במצבר ולגרום לחימום יתר שיקצר את חייו.

מזג אוויר חם עלול לגרום לנוזל אשר נמצא בתוך המצבר של הרכב להתאדות ולפגוע במבנה הפנימי של המצבר. לכן חיי המצבר הממוצעים קצרים יותר באזורים חמים יותר. אז כשאתם מעריכים כמה זמן יהיה אורך חיי המצבר של המכונית שלכם, קחו בחשבון את מזג האוויר המרכזי באזור בו אתם מתגוררים ובנוסף, במיוחד בימים חמים, הקפידו להחנות את הרכב באזורים מוצלים, זה יתרום רבות לרכב עצמו ולמצבר.

הימנעו מנסיעות קצרות מידי באופן קבוע

נסיעות קצרות ברכב מונעות מהמצבר של המכונית להיטען במלואו. לאורך זמן, זה יכול לפגוע במצבר ולקצר את אורך החיים שלו. לכן, כדאי להימנע מנסיעות קצרות מידי באופן קבוע, ואם יש לכם תקופה בה אתם נוסעים כל יום כמה דקות בלבד, קחו יום אחד את הרכב וצאו לסיבוב של לפחות 20 דקות בכדי לאפשר למצבר להיטען במלואו, ועשו כך לפחות פעם בשבוע, כך תוכלו להאריך את אורך החיים שלו ולשמור על המצבר למשך זמן רב יותר.

וודאו כי המצבר מקובע היטב למקום שלו

מצבר שאינו מהודק היטב עלול לזוז בזמן הנסיעה, מה שעלול לגרום לנזק פנימי ולקצר חשמלי. בדקו את המסופים של המצבר באופן קבוע – במיוחד אם אתם נוסעים לעתים קרובות בכבישי עפר או דרכים שאינן סלולות כדי לוודא שהוא ממוקם בחוזקה וממוקם כראוי בתוך התושבת.