כל מה שכדאי לדעת לפני פתיחת חברה

המציאות הכלכלית הנוכחית, שלאחר המגיפה, הביאה עמה שינויים לא קטנים, אשר גרמו להמון אנשים לחשוב על שינוי בכיוון המקצועי או לחילופין התפתחות רחבה יותר בתחום העיסוק הנוכחי. בכדי לעשות זאת ניתן לפתוח בתהליכים של פתיחת חברה המחייבים הכנה של תוכניות מדויקות ומפורטות בסיוע כמובן של אנשי מקצוע בתחום הפיננסיים. פתיחה ופירוק חברה הם שני הליכים שלא יכולים להתבצע ללא עזרתו של עורך דין המתמחה בדיני חברות שיעניק סיוע מקצועי ויקל על ההתמודדות עם כל ההליכים הבירוקראטיים.

מהי חברה בכלל?

ראשית אפרט בקצרה מהי חברה בכלל ואלו סוגים של חברות קיימות היום בשוק. בראש ובראשונה, כל חברה מוגדרת כרשות משפטית עצמאית, ומהווה התאגדות עסקית אשר בראשה עומדים כמה גופים, אסיפה כללית, מנהל ודירקטוריון. באופן עקרוני ישנם שני סוגים של חברות, פרטיות וציבוריות, כאשר לחברה פרטית ישנו מספר מצומצם של בעלים וחברה ציבורית פתוחה יותר לציבור הרחב שכן ניתן לסחור את מניותיה בבורסה.

שלבים בתהליך של פתיחת חברה

במידה והחברה איננה סותרת או נוגדת את תקנות הציבור וחוקי המדינה, כל תאגיד או אדם יכול למעשה לפתוח חברה. כאשר השלב הראשון בתהליך יהיה הגשה של בקשת רישום חברה אשר תכלול ותפרט כמה גורמים וביניהם, אופן חלוקת המניות בין הגורמים הניהוליים, תקנון החברה ותצהירים לגבי בעלי המניות בחברה. במהלך ההליכים יהיה צורך לשלם תשלום חד פעמי של אגרת רישום העומד על כאלפיים מאתיים ₪.

פתיחה ופירוק חברה- פירוק חברה מרצון

הליכי פירוק חברה, כמו הליכי פתיחת חברה הינם מורכבים ועשויים לערוך זמן מה. פירוק חברה יכול להיעשות בכמה אופנים כאשר במאמר הנוכחי אתמקד בפירוק חברה הנעשה מרצון. אם ובמידה התרחש אירוע אשר מחייב את פירוקה של חברה מסויימת לפי הוראות התקנון שלה, נניח והחברה איננה מסוגלת לפרוע את חובותיה, החלטה בדבר פירוק החברה יכולה להתבצע דרך קבלת ההחלטה על ידי רוב רגיל באסיפה הכללית של בעלי המניות של אותה החברה.

המאמר נכתב בחסות בית לעצמאי