התקנת קולרי אש

בטיחות אש היא בעלת חשיבות עליונה עבור חללי מגורים ומסחר כאחד. במקרה של חירום בשעת שריפה, פעולה מהירה ויעילה יכולה לעשות את כל ההבדל. מרכיב חיוני אחד בכל תוכנית של יועץ בטיחות אש הוא התקנת קולרי אש.

התקנת קולרי אש ממלאת תפקיד קריטי בשליטה על שריפות קטנות לפני שהן מסלימות לאסונות גדולים. מדובר בתוספים קטנים אשר נועדו לדכא שריפות על ידי התנפחות בשעת שריפה אשר יוצרת איטום במרווחים ומונעת את התפשטות השריפה. קולרי אש מספקים יכולות תגובה מיידית וקונים זמן יקר לפינוי או עד להגעת כבאים מקצועיים. קולרי אש המותקנים בצורה טובה יכולים לעזור למזער נזקים לרכוש, להגן על חיי אדם ולהבטיח סביבה בטוחה יותר לכולם.

מה חשוב לקחת בחשבון בעת התקנת קולרי אש

התקנה נכונה של קולרי אש מחייבת הקפדה על הנחיות טכניות שונות כדי למקסם את יעילותם. להלן כמה דברים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת ההתקנה:

  • המיקום: זהו אזורים בהם יש סכנת שריפה או התפשטות של להבות, אזורי סיכון גבוהים ומקומות עם תנועה רגלית גבוהה. התקינו קולרי אש באזורים בהם יש צינורות שעוברים בין הקומות או בין קירות אש בכדי להוביל למקסימום יעילות שלהם.
  • התקנה נכונה: התקנה של קולרי אש אולי נראית פשוטה, אך אם היא לא תבוצע בצורה טובה ונכונה הם לא באמת יוכלו לבצע את הייעוד שלהם בצורה טובה. לכן חשוב מאוד להקפיד על בחירת מתקינים מקצועיים אשר יאפשרו לכם להיות בטוחים כי ההתקנה מבוצעת על הצד הטוב ביותר.
  • תחזוקה ובדיקה: חשוב להקפיד על תחזוקה ובדיקה שוטפת כדי להבטיח את מוכנות הקולרים לשעת חירום. קבעו בדיקות קבועות ובדיקות תחזוקה שנתיות, בכדי לוודא שהם תמיד יהיו מוכנים לפעולה.

למה זה כל כך חשוב?

לפי האגודה הלאומית להגנה מפני אש (NFPA), בארצות הברית לבדה, מכבי האש מגיבים ליותר מ-1.3 מיליון שריפות מדי שנה, מה שגורם לאלפי הרוגים ופציעות, יחד עם נזק של מיליארדי דולרים לרכוש, בישראל אמנם המספרים קטנים יותר, אך מכבי האש מקבלים אין ספור קריאות מידי יום על שריפות באזורים שונים ובמבנים פרטיים או תעשיתיים כאחד. קולרי אש המותקן ומתוחזק כהלכה יכול לסייע בהפחתת הנתונים הסטטיסטיים הללו באופן משמעותי על ידי מניעת הסלמה של שריפות קטנות לאסונות בלתי מבוקרים.