כל מה שצריך לדעת על החלפת מצבר לנתקעים בדרכים

החלפת מצבר הוא שירות נדרש עבור נהגים שמכוניותיהם נתקעו בדרכים. לרוב, היתקעות כזו מתרחשת בגלל גמר מצבר, אלא אם מדובר על טנק דלק מרוקן שנגמר במהלך הנסיעה. במידה והחשמל ברכב, כולל החלונות, הפסיק לעבוד, זהו סימן כמעט מובהק שמדובר במצבר תקול. החלפת מצבר יכולה להתבצע בשטח, בלי לגרור את הרכב למוסך, על ידי טכנאי מורשה.

יוצרים קשר עם מוסך נייד ומזמינים טכנאי

כשאתם מתקשרים למוסך נייד, יש לדווח על מקום ההיתקעות ולשאול לשעת ההגעה המשוערת של הטכנאי. האחרון יגיע עם המצבר של הרכב שלכם, בהתאם לדגם שלו. יש להדליק את אפליקציית גוגל מאפס ולשתף מיקום באמצעות ווצאפ יחד עם הטכנאי על מנת לאפשר לו למצוא באופן מזורז את מיקומכם, אם הוא לא בכתובת מוגדרת. אם מקום ההיתקעות הוא בכתובת מוגדרת, יש למסור אותה למזכירות המוסך הנייד.

מחליפים מצבר וממשיכים בנסיעה

טכנאי שירות מצבר עד הבית יגיע אליכם ויבצע את החלפת המצבר הנדרשת. בסיום התהליך – ייגבה מחיר של 500-750 ₪, תלוי בדגם המצבר, ותוכלו להמשיך בנסיעה. הרכב כעת מתפקד כמו חדש, עם כל מנגנוני החשמל זמינים, כבעבר.

זמינות וצפי להחלפת מצבר עתידית

על פי דעתם של כמעט כל טכנאי הרכב, מצבר הוא לגמרי עניין של מזל. נכון שביצוע טיפולי רכב בזמן ואי הזנחתו מבחינה טכנית ישמרו על חיי המצבר שלכם, וגם שימוש מופחת באוטו יתרום לשימורו של המצבר, אך בגדול אין חוקים. מה שניתן לומר הוא שמצבר בדרך כלל מחזיק עד 4 שנים מרגע שהותקן. במקרים רבים הוא עשוי להיגמר לפני תקופה זו, במיוחד אם ערכתם נסיעות ארוכות מרובות באותה שנה.

יעילות השירות בהשוואה למוסך רשמי

כמובן שמדובר בשירות יעיל בהרבה, כשהשוני היחיד בינו לבין מוסך הוא שהאחרון הוא בדרך כלל בא כוחו של הביטוח שלכם, מה שמזכה אתכם במחיר מועדף. כאן, נשאלת השאלה האם תבקשו ליישם במיידי החלפת מצבר ולהמשיך בסדר יומכם, בתשלום, או להמתין לחברת הביטוח שתדאג לגרור את הרכב למוסך על חשבון הפרמיה? ההחלטה בידכם, ותלויה בהעדפות הצרכניות שלכם.