טיפול פודיאטריה לריפוי ציפורן חודרנית

אחד הנושאים המדוברים ביותר ברפואת כף הרגל הוא הציפורן החודרנית בבוהן. מי שסובל מתופעה זו למעשה חווה חדירה של קצה הציפורן לעור וסובל, למעשה, מדקירה קבועה שגורמת לדימום ומסביבו שכבות של מורסה דלקתי. קיימות מספר שיטות טיפול בתופעה, החל מזריקות ועד ניתוח. בין השיטות ניתן למצוא הסרה של הציפורן החודרנית באמצעות אזמל לאחר שהמקום נוקה מהמורסה. הידעתם כי ניתן לעקוף את כל הטיפולים המכניים הללו ולהתרפא, במקומם, עם לייזר ללא מגע?

תפקיד הלייזר בריפוי ציפורן חודרנית

בעוד פודיאטריה קלאסית פותרת כל תופעה בכף הרגל עם אמצעים מכניים, המודרנית משתמשת בתכונות החומר, ובמקרה זה, חומר הלייזר. אחת התכונות שלו היא לרכך גופים מוצקים באמצעות קרינה באורך גל קבוע המתאים לסיטואציה. הדבר דומה לריכוך באמצעות חום, אלא שכאן מדובר בטיפול גופני ולכן הלייזר מבצע את אותו ריכוך ללא כאבי כוויות. הריכוך הראשוני הופך את הציפורן החודרנית מעבה (Thick) לדקה, גמישה ומוחלשת. כאשר הציפורן כבר מאבדת מהאלסטיות שלה ובדרך להישבר, מוציאים אותה באמצעות כלים מכניים פשוטים ללא כאבים. בסוף המפגש האחרון של הטיפול מחטאים את המקום. כעת, הבוהן מוכנה להצמחת ציפורן חדשה ובריאה.

הסדרת טיפול לייזר לציפורן חודרנית בהצלחה יתרה

חשוב לפנות למרפאת פודיאטריה בה מועסקים מומחים עם המלצות. ההמלצות צריכות להינתן ממטופלים קודמים שסבלו מהתופעה. מומלץ לבקש מהפודיאטור שלכם לוח זמנים מלא לביצוע כל הטיפול, כולל כמות מפגשים משוערת וכך תוכלו לדעת, פחיות או יותר, איפה אתם עומדים בכל שלב במהלכו, כלומר מהו מצבה של הציפורן ועד כמה היא קרובה לריפוי.

הלייזר כחומר מרפא

הלייזר אינו רק מרכך ותורם להוצאת הציפורן החודרנית, אלא גם גורם לכך שהתופעה לא תישנה בעתיד. כשהמיקום נצרב על ידי קרן לייזר, לא תצמח שם ציפורן מעוותת שתפלוש שוב לעור, אלא רק בצורה תקינה. ככלל, חשוב לקחת בחשבון כי יארך זמן רב עד שתצמח ציפורן חדשה. מי שמעוניין להבטיח הסרה של ציפורן חודרנית ללא כאבים, רצוי לו לבחור טיפול לייזר ייחודי ולצאת ללא ציפורן חודרנית וללא פצעים ומכות להתאושש מהם/ן. באמצעות לייזר, ניתן להגיע לרגל בריאה במהרה.